Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 12

Emner: Fingervanter med foer

  1. #1
    TulleMomsemor Gæst

    Læs her Fingervanter med foer

    Godmorgen til jer

    Min datter mangler en finger efter en ulykke som barn. Hele hendes opvækst har det været et problem med fingervanter. Selvfølgelig har vi klippet af eller vent, men det har ikke været det samme.

    Nu er hun en dejlig voksen pige og ønsker sig stadig fingervanter. Jeg vil gerne strikke nogen til hendes, men hun har ønske om at få et par med blødt foer. Er der nogen af jer, der kan dreje mig i retning af en opskrift/vejledning, gør ikke noget at der skal betales for opskriften :)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Var det ikke noget , at strikke nogle hvor der er fingre og hvor man kan lave det om til en luffe? så er der jo dobbelt varme til fingrene ....jeg har en opskrift ....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Tullemomsemor - undskyld jeg spammer din tråd...
    Githa - har du en opskrift på dansk.? (har nemlig kun fundet på engelsk). For så vil jeg meget gerne bede om den.. Tak.!?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Enya ...ja , den er på dansk ...send din mailadresse ....

  5. #5
    TulleMomsemor Gæst
    Enya: Du skal være velkommen :)

    Githa: Det er mere for at undgå "garn-mod-hud" fornemmelsen :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    TulleMomseMor...helt iorden ....

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Har du overvejet at købe et par bløde, tynde handsker - tilpasse dem - og så strikke et par, der kan sættes udenpå?

  8. #8
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Man kan på apotekerne købe nogle hvide bomuldshandser til folk med skadet hud (de er temmelig dyre) men de er altså også supergode. Dem ville jeg tilpasse og så strikke et par i god tynd uld og samle dem i kanten foroven

    God fornøjelse

  9. #9
    TulleMomsemor Gæst
    Tak for jeres gode svar. Bomulds handsker er fine, jeg er dog bange for at de vil være "for hvide" hvis man kan sige det sådan.
    Jeg havde en snak med min mor, der foreslog at jeg først strikkede fingervanterne og derefter tegnede dem op på stof. Når jeg syer foret, kan jeg altid måle på hendes hænder og tilpasse. Det tror jeg at jeg forsøger, men først er der en lille babytrøje der venter :)

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg ville farve de hvide bmuldshandsker i den farve der passer , de er så lækre at have på
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •