Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: skal jeg klippe eller trevle op - hjælp søges

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94

    skal jeg klippe eller trevle op - hjælp søges

    Hejsa
    Før sommer strikkede jeg en sjov trøje - hurtig indskydelse og 2 uger senere var trøjen færdig - vupti dejligt nok

    Trøjen er af strik på tværs stilen - hundeuld har en opskrift på sin hjemmeside - sjovt og nem at strikke

    men men men selvom jeg målede mig til størrelsen var trøjen efter sammensygning ca 10-15 cm for lang på ærmerne!!

    Jeg troede så jeg kunne lave ombuk og hæfte på indersiden og nu passer ærmelængden så fint men ærmerne er for tunge og hænger bare og dingler!!

    Hvad ville i kære strikke hoveder råde mig til

    Har tænkt på at sy på maskine og klippe et stykke af og evt sætte kantbånd på som for at sikre at trådene ikke løber

    trøjen er jo færdig og monteret og alting og hvis jeg skal trevle op, er det jo hvert ærme der skal halvejls trevles op og strikkes igen!
    Håber på gode råd og ideer snarest :-)
    Susanne

    Mor til 4 dejlige unger

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg ville sy og klippe som du selv foreslår. Det lyder som om du magter det og det er jo en trøje/bluse efter hurtig indskydelse så ville jeg risikere at klippe i den :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Jeg har så lige den modsatte mening! : )
    Jeg tænker, at når du så hurtig kan strikke en trøje, vil det jo heller ikke tage lang tid for dig at strikke en ny - og mindre - og en der passer.
    Man kan jo heller ikke se hvor lang tid det har taget, men kun det færdige resultat.
    Held og lykke! - og god arbejdslyst! - uanset hvad du vælger. : )

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Kan man ikke klippe, samle masker op og så lige strikke en kant?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvis det bare er ærmerne, der er for lange, er det da dumt at pille hele trøjen op. Det er kun ærmerne, der på en eller anden måde skal gøres lidt kortere.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Jeg vil sy et par gange rundt hvor ærmet skal gå til. Herefter klippe det af der er for meget. Samle masker op med en hæklenål og så strikke nogle omgange, lukke af og bukke det om som en lille kant. God fornøjelse. Du kan også strikke en ny.
    Mvh. Marianne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94
    Tror jeg vil vove pelsen og klippe i den - det kan jo ikke gå værre end at jeg smider skidet ud og køber noget nyt lækkert garn - garnet til denne trøje er noget jeg har fået af en veninde så den har ikke kostet andet end strikketid :-)

    Det er efter denne opskrift http://www.hundeuld.dk/rokken%20bluse.html så derfor skal hvert ærme jo afmonteres og trevles op halvejs før jeg kan strikke igen..
    Susanne

    Mor til 4 dejlige unger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    Jeg plejer at trække en tråd igennem maskerne der hvor du har målt de passer til, eller samle maskerne op på en tynd rundpind eller fire strømpepinde. Derefter ville jeg klippe op nede i kanten og trevle op op til tråden/pinden.Så sætter du maskerne over på den pinde str du skal bruge og strikker den kant du vil ha'. Det er nemt og enkelt og fungerer. Jeg gør det selv på den måde uanset i hvilken retning jeg skal trevle op. (altså om det er som dit fra starten, eller jeg er kommet til at strikke for langt.)
    Hilsen Dikte

  9. #9
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af dikte Se meddelelser
    Jeg plejer at trække en tråd igennem maskerne der hvor du har målt de passer til, eller samle maskerne op på en tynd rundpind eller fire strømpepinde. Derefter ville jeg klippe op nede i kanten og trevle op op til tråden/pinden.Så sætter du maskerne over på den pinde str du skal bruge og strikker den kant du vil ha'. Det er nemt og enkelt og fungerer. Jeg gør det selv på den måde uanset i hvilken retning jeg skal trevle op. (altså om det er som dit fra starten, eller jeg er kommet til at strikke for langt.)
    Sådan plejer jeg også at gøre; Men det kan man desværre ikke , da ærmerne på denne trøje er strikket på skrå.
    Jeg tror desværre, du bare skal igang med at trevle op.

  10. #10
    nette strik Gæst
    hvordan gik det?????

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •