Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: disse firkanter?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Der mangler 2 (*) i forklaringen, så man kan se, hvor man skal begynde og hvor man skal ende.

    Der står jo:

    gentag fra * til * til der er ialt 8 blage, saml med 1 kædem i 4. luftm fra omg. beg. Bryd garnet.

    i besked nr. 9.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af drebis Se meddelelser
    når du har slået om 2 gange sætter du nålen gennem hullet i ringen, slår om og trækker tråden gennem ringen, slår om igen og trækker gennem m og et omslag osv.
    Jeg har lige prøvet det og det blir rigtig flot men hvordan er det så meningen man skal lave den videre :)

    Jeg tror jeg var for upræcis - jeg har fået lavet første blad - men så laver man 4 masker og skal gentage de dobbelte, ufærdige stangmasker - hvor skal hæklenålen igennem på blad 2, 3, 4 mv......?

    Det er vist samme sted vi er gået i stå?
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  3. #13
    drebis Gæst
    undskyld jeg mente selvfølgelig til der var 8 blade

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Der mangler 2 (*) i forklaringen, så man kan se, hvor man skal begynde og hvor man skal ende.

    Der står jo:

    i besked nr. 9.
    Nej de er der - men på blad 2 mv - hvor skal hæklenålen igennem?

    Hvis jeg stikker igennem SAMME ring som på blad 1, får jeg ikke den rigtige form?? Det må være et NYT sted, jeg skal have hæklenålen igennem?
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af fru_nielsen Se meddelelser
    Ja den ser rigtig ud.....

    Jeg har dog også nu fået en opskrift - men jeg forstår ikke ,hvordan jeg kommer videre efter første blad.


    Opskrift
    Materiale: Til firkanterne bruges bomulds garn nr 8, bundfarve bruges bomuldakryl for at det holder faconen bedst ex hjerteblend
    Hæklenål: Nr 3½

    En firkant hækles således:
    Farve 1. Slå 1 maske op og hækl 4 luftmasker, saml til en ring med 1 kædemaske i opslagningsmasken.

    Bemærk: en ufærdig db stangm hækles således: slå om nålen 2 gange, stik nålen igennem ringen, slå om og træk tråden igennen ringen, slå om og træk tråden gennem m og en omslagn, slå garnet om nålen og træk tråden gennem m og næste omslag= lad øverste maske sidde på nålen.

    1. omgang: Farve 1 Hækl 4 luftmasker (erstatter 1. db ufærdige stangm), hækl 4 ufærdige db stangm om ringen og hækl alle 5 m på nålen sammen til 1 m=et blad, hækl 4 luftm

    *hækl 5 ufærdige db stangm om ringen, hækl alle 6 m på nålen sammen til 1 m = 1 blad, hækl 4 luftm*

    gentag fra * til * til der er ialt 8 blage, saml med 1 kædem i 4. luftm fra omg. beg. Bryd garnet.

    Det er fint nok jeg skal gentage de ufærdige dobbelte stangmasker, men hvor pokker skal hæklenålen igennem, efter de to omslag af garnet på hæklenålen??

    Det markerede er det jeg skal gentage - det er fint nok - men hvilken ring menes der?
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Her er hele vejledningen iøvrigt:
    En firkant hækles således:
    Farve 1. Slå 1 maske op og hækl 4 luftmasker, saml til en ring med 1 kædemaske i opslagningsmasken.

    Bemærk: en ufærdig db stangm hækles således: slå om nålen 2 gange, stik nålen igennem ringen, slå om og træk tråden igennen ringen, slå om og træk tråden gennem m og en omslagn, slå garnet om nålen og træk tråden gennem m og næste omslag= lad øverste maske sidde på nålen.

    1. omgang: Farve 1 Hækl 4 luftmasker (erstatter 1. db ufærdige stangm), hækl 4 ufærdige db stangm om ringen og hækl alle 5 m på nålen sammen til 1 m=et blad, hækl 4 luftm*hækl 5 ufærdige db stangm om ringen, hækl alle 6 m på nålen sammen til 1 m = 1 blad, hækl 4 luftm* gentag fra * til * til der er ialt 8 blage, saml med 1 kædem i 4. luftm fra omg. beg. Bryd garnet.

    2. omgang: Farve 2. Sæt garnet til ved en af luftm-buerne og hækl 1 fastm, 2 luftm (erstatter stangm), hækl 3 stangm om samme bue*4 stangm i næste bue, 3 luftm, i den følgende spids på næste blad hækles "hjørne" =hækl 3 ufærdige db stangm (i øverste m) og hækl alle m på nålen sammen med 1m, 3 luftm, hækl 4 stangm om næste luftm-bue* gentag fra * til * til der er 4 hjørner der slutter med 3 luftm, saml med 1 kædem i 2. luftomgang fra begyn. Bryd garnet.

    3. omgang: 3. farve=Bundfarve. Beg i de 3 luftm efter et hjørne, sæt garnet til og hækl 1 fastm og 2 luftm (erstatter stangm), 2 stangm om samme bue*hækl 1 stangm i hver af de 8 stangm langs siden, 3 stangm om Im-buen, 3 luftm, 3 stangm om næste juftm-bue* gentag fra * til * omg rundt, slut med 3 luftm, 1 kædem, i 2. luftm fra omg beg.
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jo, du skal begynde i ringen til hvert blad.

    Farve 1. Slå 1 maske op og hækl 4 luftmasker, saml til en ring med 1 kædemaske i opslagningsmasken.
    Det er denne ring, der menes.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jo, du skal begynde i ringen til hvert blad.

    altså præcis samme ring som til blad 1??
    Der er ikke plads i min ring til 8 blade...
    Det er jo kun 4 luftmasker der er samlede?
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så må du prøve at lave hullet lidt større eller tage en tyndere hæklenål til at få garnet gennem ringen med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    jeg må forsøge igen - har heldigvis masser af "testgarn" og der kan jo trevles op :)
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •