Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: disse firkanter?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65

    disse firkanter?

    De er SÅÅÅ flotte - men hvordan mon man laver dem?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  2. #2
    nette strik Gæst

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Vildt sød firkant. Hvor har du fundet fotoet henne? For hvis det er på en blog, så kan man sommetider spørge blog-ejeren.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    det ligner dette:
    start med en luftmaskering - ca 8 masker, saml m kædemaske,
    hækl 8 stangmaskebobler i ringen (3-4 stangmasker der hækles færdig samlet) med 1 eller 2 luftmasker i mellem,
    fortsæt med næste omgang som normal oldemorslap, det passer lige at hver andet mellemrum bliver et hjørne,
    Sidste omgang: stangmasker hele vejen rundt med hjørner: *1stgm, 1 lm, 1 stgm* i hjørne-mellemrummet

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Lige et bedre billede:

    Det er desværre ikke fra en blog - det er en på et andet forum der har postet billeder af tæppet som har været en gave - så hun har ikke en opskrift.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  6. #6
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af fru_nielsen Se meddelelser
    Lige et bedre billede:

    Det er desværre ikke fra en blog - det er en på et andet forum der har postet billeder af tæppet som har været en gave - så hun har ikke en opskrift.

    Kan du bruge denne Hæklet 001.jpg

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvor er den smuk!

    Skal du til at lave tæppe?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Kan du bruge denne Hæklet 001.jpg

    Ja den ser rigtig ud.....

    Jeg har dog også nu fået en opskrift - men jeg forstår ikke ,hvordan jeg kommer videre efter første blad.


    Opskrift
    Materiale: Til firkanterne bruges bomulds garn nr 8, bundfarve bruges bomuldakryl for at det holder faconen bedst ex hjerteblend
    Hæklenål: Nr 3½

    En firkant hækles således:
    Farve 1. Slå 1 maske op og hækl 4 luftmasker, saml til en ring med 1 kædemaske i opslagningsmasken.

    Bemærk: en ufærdig db stangm hækles således: slå om nålen 2 gange, stik nålen igennem ringen, slå om og træk tråden igennen ringen, slå om og træk tråden gennem m og en omslagn, slå garnet om nålen og træk tråden gennem m og næste omslag= lad øverste maske sidde på nålen.

    1. omgang: Farve 1 Hækl 4 luftmasker (erstatter 1. db ufærdige stangm), hækl 4 ufærdige db stangm om ringen og hækl alle 5 m på nålen sammen til 1 m=et blad, hækl 4 luftm*hækl 5 ufærdige db stangm om ringen, hækl alle 6 m på nålen sammen til 1 m = 1 blad, hækl 4 luftm*

    gentag fra * til * til der er ialt 8 blage, saml med 1 kædem i 4. luftm fra omg. beg. Bryd garnet.

    Det er fint nok jeg skal gentage de ufærdige dobbelte stangmasker, men hvor pokker skal hæklenålen igennem, efter de to omslag af garnet på hæklenålen??
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  9. #9
    drebis Gæst
    når du har slået om 2 gange sætter du nålen gennem hullet i ringen, slår om og trækker tråden gennem ringen, slår om igen og trækker gennem m og et omslag osv.
    Jeg har lige prøvet det og det blir rigtig flot men hvordan er det så meningen man skal lave den videre :)

  10. #10
    drebis Gæst
    efter 1. blad går du igen ned i ringen efter de 2 omslag og det gør du til du har 4 blade ;)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •