Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Smølf fra problem til færdig :-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Læs her Smølf fra problem til færdig :-)

    Hej igen. Så er jeg igen på Rokken - har ikke været her er stykke tid - dennegang vil jeg spørge jer om hjælp til en Mumitrold, jeg er ved at hækle. Pt er jeg ved monteringen. Den bliver ikke som på billedet selvom jeg har fulgt opskriften nøje. Måske er det garnet, men jeg tror mere det er pga fyldet, som jeg har købt for nylig. Firmaet har fået ny leverandør men desværre er det nye ikke så godt som det jeg fik før. De kalder det kapok, men det er det ikke, da jeg har prøvet ægte kapok, men det fnugler v vask og i tumbleren. Dette er det man kom i de gammeldags vattæpper.
    Det er mest sort ( kan være et problem med huller i det færdige arbejde ) men der er mere hold i end fiberfyld.
    Dennegang for meget så min Mumi er blevet lang og slank end buttet og rund. Den har taget tid så jeg VIL have den færdig - MEN -

    Hovedet skal have den hvide hue m fyld, men hovedet kan ikke bære huen og falder nedad. Den må afstives - men hvordan?
    Min mand foreslog at stikke en strikkepind ind i den for at afstive hals og hoved men jeg havde regnet med at børn kunne lege med den, så det er jeg bange for at stikke ned i den

    Har nogen herinde et tips??

    Tak på forhånd!! :@)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hmm ja den er lidt svær den der med at den skal kunne leges med, det problem har jeg også haft med mine barbafigurer, så dem til at lege med er uden tilbehør.

    Men jeg tænker lige, jeg har på et tidspunkt lavet sværd til rollespil, de er lavet af en pind i midten og liggeunderlag omkring (og der skal man lige huske en blød prop i enderne også) mon det kunne bruges?

    Jeg gav en barba til min niece der havde et hæklet spejl i hånden blomster (hæklede) i håret og en flettet halskæde på, den er nu, få måneder efter, så hærget at selvom jeg har lavet nyt tilbehør til vil min søster ikke sætte det på for det er lige nu spild af tid og materialer *hiiiive, riiive, flå!* tihi så har du en idé om hvad den skal holde til ikke?

    held og lykke kigger spændt med om der kommer andre forslag!

    Mafalda

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Problemet er at jeg HAR presset den sammen med fyld og selvfølgelig , som jeg altid gør, har hæftet ender, som er hæftet SÅ godt, at jeg ikke kan få dem op igen uden af ødelægge de hæklede....:-(

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Kom billederne ind nu ??
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Se - han er blevet lang og ranglet Tror som før beskrevet, at det er fyldet, der har udvidet ham og måske garnet.
    Men - som I kan se kan han ikke holde hovedet, og værre bliver det, når han får sin hvide hue på med fyld. Der mangler hue, ører og arme - alt mege lang

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Jeg samler de "tynde" små plastic poser:

    De er nemme at kramme sammen, og til børnene "rasler" de så sjovt.

    Ved ikke, om det er nemmere til at fylde en barba eller mumitrold?

    Har nemlig ikke prøvet selv endnu.....
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Øh er det en mimitrold? det ligner altså en smølf!

    Og hvis det er en smølf der skal have hat på (hvilket egentlig også giver mere mening end mumi :D ) kan du så ikke bare sy den fast?

    at den er lidt ranglet tror jeg ikke gør så meget men jo det ville nok ikke gøre noget at prøve med noget mere eller noget andet fyld næste gang....jeg bruger fiberfyld fra hovedpuder og det virker fint, mine barba blev gode tykke :P

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUps... Det er skisme da en smølf...hahaha....ups igen....hvor dum kan man være

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Øh er det en mimitrold? det ligner altså en smølf!

    Og hvis det er en smølf der skal have hat på (hvilket egentlig også giver mere mening end mumi :D ) kan du så ikke bare sy den fast?

    at den er lidt ranglet tror jeg ikke gør så meget men jo det ville nok ikke gøre noget at prøve med noget mere eller noget andet fyld næste gang....jeg bruger fiberfyld fra hovedpuder og det virker fint, mine barba blev gode tykke :P
    Ja, jeg bruger heller ikke dette mere i sådanne ting, men stadig - når huen kommer falder hovedet forover...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    hehe man kan jo huske forkert :P

    Enten er halsen for lang eller også skal der som du siger afstivning i, men når først den er syet sammen, hæften og det hele så er det nok lidt svært.....for der hjælper nok ikke med stivelse :D

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •