Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 35

Emner: 2 strømper på 1 pind

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Kaster et link med fortsættelsen til forrige link af mig (gad vide om det gav mening.......?)
    http://heidibearscreative.blogspot.c...loop-heel.html
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Jeg har lånt et lille hæfte på biblioteket af Lene Randorff om at strikke på den måde. Det ser nemt ud, men jeg skal have fat i en længere rundpind inden jeg prøver. Jeg ville egentlig også hellere have 2 strømper på een rundpind oppefra, men det har jeg ikke kunnet finde. Og så kunne jeg godt tænke mig 1 strømpe på 2 pinde, bare for at være anderledes --tihi. For jeg strikker så løst, så jeg fløjter rundt med de 4 pinde, der falder ud hele tiden....er der nogen, der har en opskrift, helst dansk? Og er der nogen, der har prøvet en såkaldt strømperundpind, er det til at have med at gøre? For hjemmestrikkede sokker---det skal "en bedste" jo lave!!!!

  3. #23
    drebis Gæst
    fandt lige et par links med to pinde....men så er der jo mere at hæfte bagefter

    http://www.24.dk/user/amiee/perma/20...trmper_2_pinde

    http://www.hendesverden-magasinet.dk...arent=43&id=94

    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Jeg har lånt et lille hæfte på biblioteket af Lene Randorff om at strikke på den måde. Det ser nemt ud, men jeg skal have fat i en længere rundpind inden jeg prøver. Jeg ville egentlig også hellere have 2 strømper på een rundpind oppefra, men det har jeg ikke kunnet finde. Og så kunne jeg godt tænke mig 1 strømpe på 2 pinde, bare for at være anderledes --tihi. For jeg strikker så løst, så jeg fløjter rundt med de 4 pinde, der falder ud hele tiden....er der nogen, der har en opskrift, helst dansk? Og er der nogen, der har prøvet en såkaldt strømperundpind, er det til at have med at gøre? For hjemmestrikkede sokker---det skal "en bedste" jo lave!!!!

  4. #24
    drebis Gæst
    Der er også denne

    http://mayflower.dk/pictures_org/1022.pdf
    og der er strømper strikket på langs

    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Jeg har lånt et lille hæfte på biblioteket af Lene Randorff om at strikke på den måde. Det ser nemt ud, men jeg skal have fat i en længere rundpind inden jeg prøver. Jeg ville egentlig også hellere have 2 strømper på een rundpind oppefra, men det har jeg ikke kunnet finde. Og så kunne jeg godt tænke mig 1 strømpe på 2 pinde, bare for at være anderledes --tihi. For jeg strikker så løst, så jeg fløjter rundt med de 4 pinde, der falder ud hele tiden....er der nogen, der har en opskrift, helst dansk? Og er der nogen, der har prøvet en såkaldt strømperundpind, er det til at have med at gøre? For hjemmestrikkede sokker---det skal "en bedste" jo lave!!!!

  5. #25
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg sidder nu og prøver for sjov, om jeg kan starte en sok med tåen. Bare en prøve i bomuldsgarn. Men mine masker bliver store og små (uregelmæssige imellem hinanden) og det kræver gode fingerkræfter at få maskerne fra wiren op på pinden. Det er ikke noget smukt syn og jeg piller det også op igen. Det er bare en prøve.
    Lene jeg hjælper dig gerne har en nem opskrift fra tåen og op.

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    119
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    Lene jeg hjælper dig gerne har en nem opskrift fra tåen og op.

    Jeanne - har du evt mål på de forskellige strørrelser- altså hvornår man tager ud/ ind

    god lørdag
    Tid - er det bedste, du kan give et andet menneske


  7. #27
    Fedania Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    For jeg strikker så løst, så jeg fløjter rundt med de 4 pinde, der falder ud hele tiden
    Dengang jeg var yngre og lærte at strikke for første gang, så havde min mor købt sådan nogle gummi-dutter til at sætte i enderne af strømpepindene (en i hver ende af de hvilende pinde, og en i "bagenden" af de 2 pinde man er i gang med), så maskerne ikke kunne falde af . Måske kan man stadig købe sådan nogle - det er i hvert fald en let måde at sikre, at maskerne ikke falder nogen steder :)

  8. #28
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Fedania Se meddelelser
    Dengang jeg var yngre og lærte at strikke for første gang, så havde min mor købt sådan nogle gummi-dutter til at sætte i enderne af strømpepindene (en i hver ende af de hvilende pinde, og en i "bagenden" af de 2 pinde man er i gang med), så maskerne ikke kunne falde af . Måske kan man stadig købe sådan nogle - det er i hvert fald en let måde at sikre, at maskerne ikke falder nogen steder :)
    elastikker kan gøre det

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Så er jeg igang med at prøve 2 luffer på 1 rundpind. Jeg har altså snydt lidt og lavet ribben på strømpepinde og så strikket over på rundpind. Synes når man starter på rundpind og 2 på 1 gang, at det er svært og se hvor man er. Nu kan se se hvor jeg er, og det køre egentlig fint, omend lidt langsommere. Men trøster mig med at så er et par færdigt på samme tid
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkemutter Se meddelelser
    Så er jeg igang med at prøve 2 luffer på 1 rundpind. Jeg har altså snydt lidt og lavet ribben på strømpepinde og så strikket over på rundpind. Synes når man starter på rundpind og 2 på 1 gang, at det er svært og se hvor man er. Nu kan se se hvor jeg er, og det køre egentlig fint, omend lidt langsommere. Men trøster mig med at så er et par færdigt på samme tid
    Det synes jeg da lyder spændende.............

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •