Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Hør

  1. #11
    lillebi Gæst
    Det ser rigtig spændende ud,Zepglæder mig til at se hvad du finder på at lave

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    I gør det rigtig godt derovre på øen

    - det er r.. spændende at følge med ...

    Så det bliver hør der skal spindes - og så må det være brændnælde næste gang !!!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #13
    fredsminde Gæst

    Smiler

    FLOT

    har aldrig prøver at spinde med hør - så det bliver spændende

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad skal du lave af garnet, Zep?

    Det ser så spændende ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hold nu op ..hvor ser det godt ud
    Venter i spænding på ..hvad du vil lave ud af det ..og om det evt "kradser"

  6. #16
    hørspinderen Gæst
    Hej er vant til at spinde hør, så vil lige høre hvordan du spinder det. Har du bundtet i hånden,skødet eller sat op på hørhoved? Hør er jo ikke elastisk så kan nemt virke hårdt, og kan nemt overspindes. Man kan fugte tråden undervejs men det er mest for at få de små "strittere" til at ligge helt ind til tråden. Der er også stor forskel på hvilken slags hør du spinder af så vidt jeg husker er der min. 25 sorter af spindehør alt fra noget der minder om hestehår til det fineste blanke bløde som prinsessehår. Så der kan være mange årsager til dine problemer, så prøv at forklare lidt nærmere så vil jeg gerne hjælpe dig. MKH Hørspinderen

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Så kan jeg måske lige nå et indskudt spørgsmål, hvor får man fat i sådan noget spindehør?
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #18
    hørspinderen Gæst
    Har købt noget på husflidsmesse, og er blevet så grebet af det at jeg har forsøgt at så det selv, men den våde sommer har ødelagt det så prøver igen næste år. Har reddet frø så jeg kan så igen næste år men det er en kæmpe proces fra frø til færdigt garn. Er frivillig på et frilandsmuseum hvor jeg spinder og viser forabejdningen museet har redskaberne til forarbejdningen.

  9. #19
    hørspinderen Gæst
    Zep i Gudhjem er der et frilandsmuseum som bla. arbejder med hør, prøv at kontakte dem, de vil garanteret hjælpe dig,har besøgt det i sensommeren og de er meget flinke.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak for din interesse Hørspinderen Jeg har lidt hektisk travlt i disse dage, så jeg kan slet ikke samle mig om at tænke Hør lige nu... Men kunne godt tænke mig at høre mere om det, når her "bliver" ro Det må næsten være Melsted Gård, du har besøgt?
    og Julemor

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •