Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: Amigurumi- Manga

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Det første ben

    så har jeg lavet det første ben, hvilket har givet min amigurumi indtrykket af at være en snøvs ;-)

    havde lidt svært ved at lukke af til fod, men lavede to rækker med to fastmasker i en maske, og som bund hænklede jeg en række stangmasker og syede det fast for enderne og modsatte side.

    probbede fyld i undervejs, ellers bliver det kompliceret at få nok i, så figuren får noget masse.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Tøjet

    Lige en forsmag på den kjole, som jeg gerne vil hækle til min amigurumi. jeg har ikke nogen opskrift, da de to kjoler er hæklet af min farmor. hun gav dem til mig, da jeg var en lille pige, måske 8-10 år gammel, så det er et stykke tid siden.

    først for nylig tog jeg dem frem, og opdagede, at de var hæklet. har ellers kun set min farmor strikke, så det overraskede mig, men nu skal jeg til at afkode deres opskrift, og tilpasse størrelsen til min amigurumi. det bliver sjovt :-)

    P.S og tak for jeres kommentarer. det er så hyggeligt at dele sit arbejde med folk herinde. og ikke mindst tak for rådet om cirklen, det vil jeg prøve næste gang, jeg skal hækle den magiske cirkel. :-D
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #13
    lis ai Gæst
    fine balkjoler din farmor har hæklet.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hvor er det bare et skønt projekt du har gang i. Og Farmors balkjoler er da bare skønne, at bruge til din nye dukke
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    så har den fået ben

    Så er jeg næsten færdig, mangler kun at hækle arme, som jeg stadig fundere lidt over, men tror at jeg vil hækle dem udfra kroppen, og simpelthen lave masker.

    det er første gang, jeg laver en amigurumi, men der er en del små piger både i familien og vennekredsen, så jeg har bestemt mulighed for at lave flere, og lave tøj. har stadig massere af det gode tykke pudefyld, som virkelig giver dukken masse.

    fra ryggen ser det dog lidt krumaktigt ud, næsten gang vil jeg nok lave en mindre overkrop. det gør nok heller ikke noget, hvis jeg vil lave armene ud fra kroppen :-)

    det bliver også sjovt at tage mine nye erfaringer med til min næste dukke, men nu skal jeg lige have gjort hende her færdig. tror at hun skal hedde Yuki, hvilket vist kan oversættes til tender princess på japansk. det står der i hvert fald i en af mine manga-serier. men måske skal den lille pige, som får hende, have lov til at "døbe" hende. :-)

    endnu engang tak for jeres kommentarer. det kan ikke siges for tit, men jeg nyder altså at dele mine projekter med jer, samt at se jeres
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    starten på arm 1

    så er jeg begyndt på armen, har hæklet fastmasker fast i overkroppen, men synes at armen er lidt bred og måske stikker lidt for meget udfra kroppen, men nu prøver jeg mig frem. er jeg ikke tilfreds, så kan det pilles op :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #17
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Spændende at følge med i dit projekt

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Tak .....fordi du har lavet denne skønne billedeserie
    Glæder mig at se dit færdige resultat..og kjolen er bare flot til hende

  9. #19
    lenemormeinild Gæst
    Flot arbejde dejligt at følge dig, skønt du lige fant farmors hæklet kjoler frem de er godt nok fine
    jeg er sikker på din dukke vil gøre lykke hos familiens piger

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    så er min amigurumi-manga færdig !!

    Jep, nu har hun fået to arme og dermed er hendes krop færdig. det næste bliver at lave noget tøj til hende.

    hun tog næsten et garnnøgle af hudfarvet garn at lave, der er kun en stump tilbage af det oprindelige nøgle, og så har jeg fundet forskellige friske farver til at kopiere min farmors kjole.

    den passer hende jo faktisk perfekt, så det er blot at kopiere opskriften, hvilket jeg virkelig ser frem til. ser også frem til at lave flere dukker og variere tøjet. har allerede hovedet fyldt med ideer, og så er det jo dejligt at have ferie.

    tænker også på at lave ridedyr, har jo opskriften på en hest, og den kan jo blive til både en pegasus og en enhjørning ;-) der er så mange muligheder.

    er ret stolt over min første amigurumi glæder mig til at lave flere, så jeg kan begynde at forære dem væk.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •