Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Amigurumi- Manga

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Amigurumi- Manga

    Synes lige, at jeg ville dele mit seneste hækleprojekt med jer. Det er en amigurumi-manga. I hvert kunne den godt ligne en figur fra en manga eller anime :-)

    Jeg har brugt og ladet mig inspirerer af opskriften i bogen "vi hækler sjove amigurumier" af Mia Bengtsson, udgivet af Alvilda.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Begyndelsen på hovedet

    Jeg har valgt hudfarvet bomuldsgarn, da jeg godt kan lide tanken om at kunne skifte tøj på dukken.

    har købt øjne i en hobbybutik, hvor de er sat sammen af et stykke ståltråd, så barnet ikke lige kan hive dem ud.

    først laver jeg en magisk cirkel, opskriften på denne er i bogen. jeg kunne dog ikke lave den uden et lille hul, men da der kommer en paryk på, så synes jeg ikke, at det gjorde noget.

    jeg hæklede herefter øjnene fast, som det ses på billederne.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Håret, som er en hæklet cirkel

    så fortæller bogen, at man skal hækle håret, så man kan få det syet fast, før man begynder at hækle kroppen.

    opskriften er i bogen med billeder. Jeg hæklede rundt og brugte stangmasker, istedet for fastmasker. det har jeg nok lidt fortrudt, da håret så ikke blive helt så tæt, som det kunne være blevet.

    samtidig fandt jeg det svært at finde ud af, hvor stor cirklen skulle være, og pelsgarn er virkelig svart at hækle i. indimellem håbede jeg bare, at jeg ramte en tråd, fordi alt håret var i vejen.

    det er også vigtigt at have de lange hår på tråde i en retning og ikke vende cirklen, for så kommer der for meget hår indvendigt, og det er svært at få ud igen.

    jeg fandt dog på et godt trick. jeg gjorde håret vådt og redte det forsigtig med en kam, så kom de fleste af hårerne ud på den rigtige side.

    jeg hæklede tilsidst en lille kasket af hår, som stak ud af cirklen, det var for at give en form af pandehår.

    herefter syede jeg håret fast ved at bruge en tråd af pelsgarnet. jeg limede håret fast på midten ved brug af en smule hobbylim. det gjorde det lettere at arbejde med parrykken, da det tørrer hurtigt.

    desværre kom jeg til at sætte parykken skævt på, men så hæftede jeg nogle lange tråde i den modsatte side, og resultatet blev faktisk ret sødt, synes jeg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    en lille tilføjelse til håret.

    lavede en lille fletning i den anden side, hvor jeg fastgjorde en perle.

    et godt tip, som jeg selv bruger, når jeg skal sætte perler i garn. jeg tager en tråd-dimmer, sætter perlen på, og trækker garnet igennem, en tråd ad gangen, eller det hele, alt efter hvor stor perlens hul er.

    det går meget hurtigere end at bruge en nål, synes jeg.

    men tjek kvalitet af tråderen, fordi hvis den ikke er god, så kan det godt betale sig lige at give tråden en klat lim, så holder den bedre.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Halsen

    så begyndte jeg at springe over masker, så jeg kunne lave halsen. på billederne i bogen har amigurumien halstørklæde på, så der var ikke så meget hjælp at hente.

    jeg prøvede mig frem, både ved hjælp af opskrift og egen inspiration.

    husk at probbe fyld i nu. øjnene behøvede jeg ikke at sætte fast, dem holder fyldet så fint på plads, hvilket overraskede mig. Jeg havde vasket nogle gamle puder, som jeg har haft i mange år. det gjorde fyldet helt vildt tæt, og det gør figuren stærk, kan jeg mærke.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    lidt flere billeder af halsen

    fik ikke dem alle med af en eller anden grund. så her kommer de.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Kroppen og begyndelsen på ben

    armene skal i følge opskriften hækles for sig, og derefter hækles på. jeg tænker stadig lidt på, om det ikke kunne gøres lige efter at halsen og skuldrene var færdige, men det skal jeg lige summe lidt over.

    så i denne omgang følger jeg opskriften.

    kroppen hækles bare lige ned, og herefter lukkes der af til ben.

    husk at komme fyld i undervejs ;-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    SUPER god billed forklaring... TAK
    supersine669

    carpe diem

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Dejligt med en lille billedserie...skønt at følge dit projekt
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    lis ai Gæst
    Sikke en fin billedserie du har lavet. Godt gået.

    Et lille fif til din magiske ring, så du ikke får hul i midten:
    Begynd med 6 fm i ringen, så er det nemmere at lukke hullet.

    Eller evt. med 4 fm.. stram garnet til. Næste omg. 1 fm, 2 fm i næste,1 fm, 2 fm i næste = 6 fm.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •