Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Fredsminde strik 2011

  1. #1
    fredsminde Gæst

    Smiler Fredsminde strik 2011

    Jeg starter en tråd med mit strik

    sjalet er en opskrift fra Filcolana - strikket af Arwetta som jeg selv har farvet
    fredsminde 24 aug 2011 001.jpg

    fredsminde 24 aug 2011 002.jpg

    fredsminde 24 aug 2011 004.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Der står i opskriften at man skal skifte mellem en ensfarvet og en multifarvet - jeg valgte "kun" at bruge den multifarvede

  3. #3
    fredsminde Gæst

    Smiler

    En stor fordel ved selv at farve sit garn er at man helt selv bestemmer hvordan det skal blive ( undtagen når det ikke lige bliver som man havde tænkt, men derfor kan det jo godt være flot! )- samt at det ikke er som det industrifarvede

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af fredsminde Se meddelelser
    En stor fordel ved selv at farve sit garn er at man helt selv bestemmer hvordan det skal blive ( undtagen når det ikke lige bliver som man havde tænkt, men derfor kan det jo godt være flot! )- samt at det ikke er som det industrifarvede
    Den indskudte sætning, kender jeg rigtig godt - når det gælder strik. Bortset fra at "flot" er erstattet af UFO!

    Tusind tak fordi du deler med os andre, herude bag skærmen
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #5
    fredsminde Gæst

    Smiler

    Idag har jeg valket den taske jeg har strikket af økologisk uld. Fik lavet skulderstroppen for lang - så det skal jeg lige sove på

    Her til aften er jeg begyndt på et nyt sjal - opskriften er på www.filcolana.dk under opskrifter til Indiecita - det hedder "Josefine"

    Jeg har valgt at bruge noget mohair bouclé som jeg selv har farvet istederfor den melerede Indiecita
    Løbelængden er ikke det samme, så jeg er spændt på hvor meget bouclé jeg skal bruge
    Det er lækker blødt og jeg er spændt på at se det færdigt
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    fredsminde Gæst

    Smiler maskinstrik

    lidt maskinstrik bliver det også til en gang imellem
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    fredsminde Gæst

    Smiler endnu et sjal

    Nu er jeg endelig blevet færdig med mit næste sjal - det hedder "Josefine" og opskriften kan findes på www.filcolana.dk
    egentlig skulle det have været strikket med 2 forskellige farver indiecita
    men jeg valgte altså at skifte det flerfaverde ud med mohair bouclé, som jeg selv har farvet
    på trods af den kortere løbelængde på mohair bouclé garnet - lykkedes det mig at holde garnforbruget indenfor det der står i opskriften - 100g af hver farve
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  8. #8
    fredsminde Gæst

    Smiler strømper med "stripes"

    Nu er strømper til USA færdige
    De er blevet med "stripes" - uden stars
    Garnet har jeg selv farvet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    fredsminde Gæst

    Smiler lidt nyt

    Her er de strømper jeg omtalte i garnfarvnings-tråden

    fredsminde 12 oktober 2011 014.jpg - strikket af det øverste

    fredsminde 12 oktober 2011 020.jpg - strikket af det nederste

    Det er desuden også lige blevet til et par vanter i ECO-Ull, som jeg selv har farvet - skulle lige afprøve en opskrift fra "Hendes Verden".
    Jeg er godt tilfreds med resultatet - lige bortset fra at de godt måtte være lidt længere, men det havde der været garn til...

    fredsminde 12 oktober 2011 002.jpg

    fredsminde 12 oktober 2011 005.jpg

    fredsminde 12 oktober 2011 013.jpg

  10. #10
    fredsminde Gæst

    Smiler

    For tiden er det mest mindre ting jeg får strikket - passer lidt på min arm

    fredsminde 12 oktober 2011 010.jpg - "Fliegende Untertasse" - eller "Flyvende underkop"
    hedder dette garn som jeg har prøvet at farve. Desværre bliver farverne ikke gengivet optimalt
    Det er 2 tråde der løber ved siden af hinanden - således at de giver en mulighed for at få mere ens strømper ud af det.


    18 oktober 2011 007.jpg - her et par strømper til sønnen af garnet - farverne er mere rigtige

    18 oktober 2011 002.jpg - ville bare lige vise hvordan det ser ud inden det rulles op i 2 små garnnøgler

    18 oktober 2011 006.jpg - her er så den næste farve af det samme garn, som jeg er gået igang med at strikke af.
    Det skrifter anderledes mellem farverne

    18 oktober 2011 012.jpg - og her starten på et par strømper til sønnen kæreste

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •