Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: 1:12 vs 1:16

  1. #1
    katja Gæst

    1:12 vs 1:16

    Hejsa

    Jeg er så småt gået i gang med at restaurere mit gamle Lundby Lisa dukkehus jeg legede med som barn. Evnerne og tålmodigheden rækker dog ikke til at producere alt indholdet selv så noget må indkøbes.

    Så vidt jeg har forstået er Lundby husene 1:16 (correct me if I'm wrong), men 1:12 tilbehøret falder bare så meget mere i min smag... Vil det se helt tosset ud at indrette et Lundby-hus i 1:12 i stedet for 1:16?

    Nå ja forresten... Nogle gode tips til hvordan jeg får det gamle gulvtæppe af så jeg kan "lægge" nyt gulv?

    Med venlig hilsen
    Katja
    Sidst redigeret af katja : 22-08-2011 kl. 12:47 Årsag: Glemte at skrive noget

  2. #2
    lillebi Gæst
    Jeg kan godt forstå at du er mere vild efter 1:12 skalaen,men de er altså meget større og kan komme til at se helt forkerte ud i Lundby husene, da de samtidig også er større i højden.
    Kig engang på E-bay under dollshouse furniture..der kan du indimellem finde en hel del ...også af det der ikke er Lundby og ser ud som 1:12 og ser (efter min mening) pænere ud i str. forholdet

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Ikke for at være morsom - men det eneste, der sker er vel bare at der ikke er plads til så meget eller at tingene står tæt.....
    Og så skal man nok ikke blande de to størrelser sammen
    fra én, der ikke har en snus forstand på dukkehuse

  4. #4
    katja Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lillebi Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå at du er mere vild efter 1:12 skalaen,men de er altså meget større og kan komme til at se helt forkerte ud i Lundby husene, da de samtidig også er større i højden.
    Kig engang på E-bay under dollshouse furniture..der kan du indimellem finde en hel del ...også af det der ikke er Lundby og ser ud som 1:12 og ser (efter min mening) pænere ud i str. forholdet
    Tak for tippet med E-bay Ja jeg tænkte det nok... Jeg må i tænkeboks

  5. #5
    katja Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Ikke for at være morsom - men det eneste, der sker er vel bare at der ikke er plads til så meget eller at tingene står tæt.....
    Og så skal man nok ikke blande de to størrelser sammen
    fra én, der ikke har en snus forstand på dukkehuse
    Du har på en måde ret, men tror det ser tosset ud hvis ikke indholdet passer til husets proportioner

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    17 Feb 2009
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    8
    Jeg har også med held fundet flere ting på QXL, som jo er dansk, og dermed er portoen ofte billigere.
    Mange af de køb jeg har gjort har været med EKSTREMT billige møbler som jeg så selv har fikset op

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •