Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 18

Emner: Farver til uld mv.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436

    Farver til uld mv.

    Jeg er næsten løbet tør for farver og vil derfor gerne vide hvilke farver i bruger til at farve fibre med.
    Hvor køber man bedst og billigt osv.
    Indtil nu har jeg brugt mine silkefarver, men det er ved at være slut med dem og der må vel være noget der er specielt beregnet til fibre
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Renee fra en ulden affærre har nogle gode farver, hun kommer til Danmark snart, så du kan evt. kontakte hende på en PB Renee
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Jeg farver med planter eller Pro MX reaktive farver fra Karen Noe.
    De reaktive farver er meget lette at styre, hvis man vil have sit garn til at se ud på en bestemt måde, og meget drøje i brug.
    Jeg elsker dog duften af en god kype fra plantefarvning. Det er indbegrebet af farvning for mig, men ofte noget værre noget miljømæssigt, hvis man skal bejdse med tungmetallerne for at få gode farver frem.

    Lyder spændende med de farver Renee har. Gar vide om det er reaktive farver - de kommer nemlig fra England. Det må undersøges.
    Strikke Marie

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Syre farver-man bruger eddike som bejsde.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    er det noget du har din butik Renee
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det kan jeg svare på, da Renee skal køre for at få internet forbindelse, den er ikke komme ti orden endnu deroppe.

    Men ja det har hun så meget at hun sælger af det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Ja, nu har jeg siddet hele dagen og spundet på en fly stävne , härlige menneske ,pragtfulde vejr, vidunderlige bjerg - og internet forbindelse!
    Farvene köber jeg 10 kilo af gangen og til vinter har jeg også til Tencel. Det er spändende fordi man bruger salt som bejsde.
    Og når jeg er sporadiske med svar på e.mail, er det på grund af manglende forbindelse derhjemme.( ja, nu har jeg en god undskyldning)

  8. #8
    Dorit Gæst

    følger denne tråd med spænning

    .....og bliver så osse nød til at spørge hvor langt mod nord er det du bor Renee?
    och hvis det ikke er helt nordpå....har du så "gårdsbutik"????

    (50)(50)(50).......

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Renee boer ca 100 km syd for Østersund , hovedvej 45 hele vejen derop og af ved 315 Raten kør ca 10 mod øst, så tror jeg hun har fået et skilt op nu...

    GPS sådan ca

    N 62 24.035

    E o14 23,085
    Sidst redigeret af hundeuld : 01-08-2009 kl. 19:02
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Vips_Amager Gæst
    Jeg bruger lanasyn, som er velegnet til uld, silke (proteinfibre). Det kan bestilles på www.lanasyn.dk.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •