Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Jeres erfaringer med vinterrejser?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182

    Jeres erfaringer med vinterrejser?

    Jeg har i mange år drømt om at rejse en uge om vinteren, ned til sol og varme og energi opladning.

    Men hvor langt skal man for at være fuldstændig sikker på solferie?

    Hvad er jeres erfaringer med vinterrejser?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2008
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    18
    Hej Sol.

    jeg kan varmt anbefale de kanariske øer. Har selv rejst meget til Tenerife om vinteren, men har også besøgt Cran Canaria og Fuerteventura, som jeg også kan anbefale.

    Men selvfølgelig er intet 100 %, der kan der da også komme en byge.

    Hilsen Lis

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Vi var på Tennerife i vinters. Det var i februar, hvor det stadig sneede herhjemme.
    Vi havde en vidunderlig uge, med høj sol og 23 grader i skyggen..

    DET er ikke sidste gang, at vi har skiftet skiferien ud med solferie..


    P.s. Vi boede i "Los Gitantes" på Tennerife, det kan altså anbefales, hvis man er til smukke klipper og skumsprøjt...
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Vi var for et par år siden på Azorerne i vinterferie, men det er ikke et sted med badestrande, men masser af naturoplevelser, badning i varme kilder, blomster og fugle. Vi brugte t-shirts og så en trøje om aftenen. MEN jeg synes ikke det er for børn.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Lyder slet ikke tosser med de canariske øer - det vil vi kigge nærmere på :0)

    Vi har ikke børn med - højst en 16 årig knægt.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    22
    De kanariske øer er også mit bud. Der er man ganske sikker på sol hele året rundt.
    Gennemsnittet ligger faktisk på over 20 grader hele året.

    Vi var på Tenerife for nogle år siden og den ø kan i hvert fald rigtig godt anbefales.
    vi var der i 2 uger og boede rundt om på hele øen. Og tog bus mellem byerne.
    De har nogle meget velfungerende busruter.

    sidste år rejste vi rundt i Spanien (fastlandet) og de sidste dage, starten af februar, var vi nede ved Fuengirola og der var det også varmt og dejligt og t.o.m. folk som lå og solbadede på stranden. Så det kan også lade sig gøre...
    ...Men solgarantien er nok størst de kanariske øer.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Er der forskel på de kanariske øer?

    Synes jeg engang hørte om nogle der havde boer på skyggesiden på grand canaria?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Sep 2007
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    22
    Ja, der er faktisk forskel.

    Jeg har kun været på Tenerife og Gomera, men har lige spurgt John til råds han har været på lidt flere.

    Men sådan generelt er sydsiden på alle af øerne mere varme og tørre og nordsiden mere regnfuld og frodig og lidt køligere.
    Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, fordi det er jo bare sådan nogen ganske små øer.

    ydermere så er de øer der er tættest på Afrika mere golde, tørre end dem der ligger længere ud i atlanten.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2009
    Geografisk sted
    østjylland
    Indlæg
    36
    Jeg har lige fået øje for et sted jeg rigtig godt kunne tænke mig at komme hen, men det er lidt for dyrt for mit budget. Stedet hedder Kap Verde og skulle være ret fantastisk.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •