Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Idder til børnehave børn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Indlæg
    29

    Idder til børnehave børn

    min søster er lige starte i praktik i en børnehave, og de har fleste drenge, og "glemmer" tit pigerne, min søster efterspørg nogle nemme ideer som pigerne kan havde. helst uden det koster noget da de har indkøbsforbud.
    så gerne af martrialer man har i køkkenskabene og andre steder, naturen måske...
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

    Besøg min blog og følg med i min hverdag.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Trylledej er skønt og måske noget sport kun for pigerne? rulleskøjte-pige-dag?
    Ud og samle blade. sæt det på ståltråd og form det som hjerter.

    Jeg afleverer alle mine stof/garn rester til en børnehave, måske I kan sætte seddel op og bede forældrene gøre det samme?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Jeg har lige lavet pasta-halskæder med min niece på 5 år. Vi malede ukogt pasta med alm. hobbyfarve og trak dem på snore bagefter, hvis der ikke var hul i bandt vi bare snor omkring.
    Pom-pom'er lavede vi en stor stak af sidste år i sommerferien, det var en stor succes.
    Smykker i bølgepap eller perler af en laaaang smal trekant i ugebladspapir som rulles sammen om en strikkepind og lakeres med limlak.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Friske majskerner fra kolberne på bondemandens marker (husk lige at spørge) trækkes på snor, hænges til tørre.
    Og vipti-vupti og du har den skønneste "rav-kæde".

  5. #5
    lis ai Gæst
    Påklædningsdukker /bamser.
    De fleste børnehaver har trods alt papir og karton til rådighed.

    Perler kan rulles af gamle ugeblade.

    Huse af mælkekartoner.
    Hvis der er skruelåg på kan de bruges til dyr. Der var en rokker der havde lagt nogen billeder ind af hendes skruelågsdyr.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Jeg troede ikke, der var forskel på pige- /drenge lege.

    I mit barnebarns børnehave er alle med til at lave "pige-/drenge ting".

    Bl.a. har både drenge og piger her i foråret lavet en bondegård af genbrugsmaterialer.

    Der var både bygninger af mælkekartoner, maskiner også af mælkekartoner og med hjul af kapslerne fra kartonerne, dyr af ler/papmache med ben af grene ungerne selv har fundet i skoven, kogler som træer osv.

    De har også lavet små runde "væve" af tykke grene, som var skåret i skiver, derefter var der sat søm rundt i kanten og så blev der viklet garn på.

    Alle genbrugsmaterialer kom forældrene med. Jeg har engang imellem garnrester, stofrester, ugeblade og reklamer med og det sætter de meget stor pris på.
    Sidst redigeret af avj : 10-08-2011 kl. 22:23 Årsag: tilføjelse
    Ha' en god dag
    fra Anne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Man kan også lave væve at tykt pap/karton. Klippe hakker i siderne til trenden og så kan børnene væve.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    Hvad med at lave billeder med ting fra naturen - altså tag et almindeligt stykke a4 papir og lime diverse blade, blomster, små grene og hvad de ellers kan finde på en gåtur - så er der da næsten gratis underholdning til 2 dage - lim og papir koster da ikke så meget
    Norby

    Medlem af Krea-vest

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •