Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Ny i syning -Råd til mønster

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    thi hi hi ... sidder og griner så vældigt , her gik jeg og troede at belægning var vliseline, måske derfor, jeg et par gange har haft lidt problemer med at forstå forklaringen ...

  2. #12
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bernina <3 Se meddelelser
    thi hi hi ... sidder og griner så vældigt , her gik jeg og troede at belægning var vliseline, måske derfor, jeg et par gange har haft lidt problemer med at forstå forklaringen ...
    Jeg sidder også engang imellem og tænker "nåe ja så det er sådan det skal gøres"
    Der er altid en eller anden der kan hjælpe selv når jeg er helt fatsvag og tusind tak for dette forum som spænder så bredt.

    Inger

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Du skal ikke være ked af det, jeg har også syet i mange år, og fatter som regel ikke hvad de skriver i forklaringerne, de GØR det unødigt besværligt.

    Jeg har det ligesom Havfruen, jeg syr også på MIN måde, det kan godt være det ikke er den rigtige måde, men så længe det virker, og resultatet bliver fint...jamen, så kan det vel ikke være helt forkert.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    05 May 2009
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    44
    Jeg har et par ingelise blade liggende herhjemme, men synes desværre ikke de er så overskuelige.

    Den bluse jeg har syet idag, er fra burda. Forsøgte virkelig slavisk at følge instruktionen. Men der ved ærmerne forstod jeg det bare ikke.
    -Jeg forstod i bund og grund på opskriften, at jeg skulle ri rundt i ærmet INDEN det blev syet på!! Ydermere forstod jeg at ri-tråden skulle trækkes sammen, altså så det riede blev til rynker......!!!

    Men som jeg forstår jer, skal de altså ries sammen stykkerne.
    Hmm... som jeg dog lærer.... hehe....

    Nå, men jeg har idag modtaget mit det ene længe ventede onion mønster.
    Og det er flået op..... -Og det ser altså MEGET mere overskueligt og DANSK-SPROGET ud!

    Nu vil jeg igen imorgen forsøge mig....

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    05 May 2009
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    44
    Jeg troede altså også at belægning var vliseline!! ;)

  6. #16
    lis ai Gæst
    Du har sikkert læst helt rigtigt angånde rining af ærmet og trække sammen.
    Derefter fordeler du rynkerne fint fra toppen og ud mod siderne.

    Derefter ries ærmet ind i ærmegabet. Og så syr du. Nu skulle ærmet så gerne sidde fint i rundingen.

    Jeg synes som regel at Burdas mønstre er gode og nemme at følge.
    Læs først mønstret igennem og derefter sy efter et punkt af gangen.

    God fornøjelse med dit næste projekt.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    05 May 2009
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    44
    Burdas mønstre er helt sikkert fine.... Men for en nybegynder som mig, er det et meget kompliseret sprog de skriver i.
    Samtidig står instruktionen på 4 forskellige sidder i alt for store størrelser.
    Onions mønster skal følges via en halv A-4 side. Og der står kun hvad der skal..... -Øhhh... tror jeg ihvert fald.... har jo kun lige læst det igennem

    Men nu har jeg alså FLERE spørgsmål.... Tro det eller ej

    Ægkant: Hvad er det??? I starten troede jeg på mærkelig hvis, at det var beskrivelsen på ærmet. Ligesom man i strik har raglan-ærmer og alm.
    Men det går op for mig nu, at det har noget med stoffet at gøre????????
    Eller??

    Mht. Ærmet: Så skal ri-tråden altså trækkes sammen??? Kommer der så ikke folder????

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    he he nu prøver jeg så lige igen ...


    æg-kanten er den ca 1cm brede kant langs stoffet - det ser ud som er det limet/lidt smeltet ... men ikke sikkert det er rigtig
    Og mht at ri ærmet, vil jeg tro det er meninge at det skal give små folder, som vil gi ærmet små rynker, når det er syet på - hvis du forstår

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Du skal huske at der er noget som heder tråd lige. og det har noget med ægkanten at gøre. På burda mønsterne plejder der at være en pil ca midt på mønsteret og da skal du måle fra pilen og ud til ægkanten og der skal være den samme afstand hele tiden , og dete er vigti for ellers falder tøjet ikke rigti når du har det på midt til fold som betyder også at der skal måles op så du er sikker på at det hele er tråd lige hvis jeg var dig og har mulighed for det ville jeg melde mig til et begynder kursus i aftenskolen og få de grundlægende ting på plads. der er ikke meget ved at sy noget og det så hænger som en sæk på en stof er jo ikke biligt mere.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    05 May 2009
    Geografisk sted
    sjælland
    Indlæg
    44
    Jeg tror muligivis også, at jeg skulle genoverveje det sykursus.... Men synes bare det dels er mange penge, og samtidig på dårlige tidspunkter for mig.

    Men jeg overfaldt igår en kollega, og spurgte og spurgte og spurgte......!
    Jeg tror jeg har en bedre forståelse nu, men jeg forstår altså stadig ikke, HVORFOR ærmerne skal gøre som de gør???

    Jeg holdte igår (efter overfaldelsen) de to mønsterdele op imod hinanden, altså papirarkene, og så lod jeg simpelthen skitsen til ærmet "rulle" op langs kanten af ærmegabet! Og her fandt jeg ud af, at det jo "bare" er sådan den skal klares!!!!!§

    -HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?!

    men ærmerne bliver pænere og pænere i resultatet, så hvis min tålmodighed holder, så er der vel en smule håb forude

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •