Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: læse et hæklediagram

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    gentofte
    Indlæg
    7

    læse et hæklediagram

    Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at læse et hæklediagram?
    Jeg vil rigtig gerne lave denne poncho, men jeg er rigtig dårlig til læse en almindelig opskrift. Så jeg ved ikke, om dette er nemmere for mig? Jeg har fået forklaret lidt via nettet, set på youtube, men nu bliver jeg bare mere forvirret, når jeg ser på dette diagram.

    http://lemondedesucrette.wordpress.c...and-pattern-d/

  2. #2
    lis ai Gæst
    Diagrammet her er ikke så svært. Alle ringene er luftmasker.
    Og alle stregerne er stangmasker.
    Dog har opskriften en lillebitte fejl: I hver omgang skal en af stregerne udskiftes med 3 ringe. D.v.s. at hver omgang begyndes med 3 luftm istedet for en stangmaske.
    Og jeg ville sikkert også slutte hver omgang med 1 kædemaske.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    gentofte
    Indlæg
    7
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Diagrammet her er ikke så svært. Alle ringene er luftmasker.
    Og alle stregerne er stangmasker.
    Dog har opskriften en lillebitte fejl: I hver omgang skal en af stregerne udskiftes med 3 ringe. D.v.s. at hver omgang begyndes med 3 luftm istedet for en stangmaske.
    Og jeg ville sikkert også slutte hver omgang med 1 kædemaske.
    ja, præcis, det undrede mig nemlig også, da jeg har set opskriften andre steder. Men hvad med at springe fastmasker over? Det har jeg nemlig set i andre opskrifter + youtube? Man laver en vifte og springer 3 masker over, starter med luftmaske etc. Står der noget om det?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tak fordi du lige fandt et link til en skøn side
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af noah Se meddelelser
    ja, præcis, det undrede mig nemlig også, da jeg har set opskriften andre steder. Men hvad med at springe fastmasker over? Det har jeg nemlig set i andre opskrifter + youtube? Man laver en vifte og springer 3 masker over, starter med luftmaske etc. Står der noget om det?
    Du tæller alle de lyserøde ringe = antal luftmasker du slår op.
    Samelr dem til en ring med en kædemaske. Så laver du 3 luftm istedet for den ene streg, derefter 1 stangm, i næste luftm, 1 stangm i næste luft, 1 luftm,spring 1 luftm over. Derefter 1 stangm i de næste 3 luftm, 1 luftm, spring 1 luftm.
    Forsæt sådan hele vejen rundt. du skulle gerne slutte med 1 lm, spring 1 lm over og en kædemaske i den tredie luftmaske du slog op i begyndelsen.
    Så hækler du 1 kædem i hver af de 2 stangm, så er du ved det første hul /mellemrum. Hækl 3 stgm i mellemrummet, 1 luftm, 3 stangm i det næste mellemrum osv rundt.. Værlige obs på udtagning, hvor der 3 stangm ,1 luftm, 3 stang m i samme mellemrum midt for, og midtbag.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    gentofte
    Indlæg
    7
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Du tæller alle de lyserøde ringe = antal luftmasker du slår op.
    Samelr dem til en ring med en kædemaske. Så laver du 3 luftm istedet for den ene streg, derefter 1 stangm, i næste luftm, 1 stangm i næste luft, 1 luftm,spring 1 luftm over. Derefter 1 stangm i de næste 3 luftm, 1 luftm, spring 1 luftm.
    Forsæt sådan hele vejen rundt. du skulle gerne slutte med 1 lm, spring 1 lm over og en kædemaske i den tredie luftmaske du slog op i begyndelsen.
    Så hækler du 1 kædem i hver af de 2 stangm, så er du ved det første hul /mellemrum. Hækl 3 stgm i mellemrummet, 1 luftm, 3 stangm i det næste mellemrum osv rundt.. Værlige obs på udtagning, hvor der 3 stangm ,1 luftm, 3 stang m i samme mellemrum midt for, og midtbag.
    tusind tak, jeg synes nu det er nemmere at forstå din forklaring end at læse hæklediagram

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Hvilket garn er der mon brugt ?

    Jeg har nemlig noget Soon liggende, det er til pind 6 - tror I, det vil blive for tykt/tungt ?
    fra Tove

  8. #8
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tove Se meddelelser
    Hvilket garn er der mon brugt ?

    Jeg har nemlig noget Soon liggende, det er til pind 6 - tror I, det vil blive for tykt/tungt ?
    Jeg kan ikke se, hun skriver hvilket garn hun bruger; Men hun nævner hæklenål nr 4.
    Kender desværre ikke Soon.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    gentofte
    Indlæg
    7

    Smiler

    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Jeg kan ikke se, hun skriver hvilket garn hun bruger; Men hun nævner hæklenål nr 4.
    Kender desværre ikke Soon.
    i min søgen rundt på nettet, kan jeg se at flere har lavet opskriften og én nævner Rasmille med hæklenål 5.5. Jeg aner som sagt ikke noget om noget, men skal ned i min garnbutik på tirsdag

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •