Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Prinsesjalet færdig.

  1. #1
    Inger1 Gæst

    Prinsesjalet færdig.

    Klappen er gået ned...........
    Prinsesjalet her er jeg nået til den sidste kant den fatter jeg alså ik lige her i varmen.
    Strik1 p ret i forlængelse af denne pind slås 3 nye masker op. Vend.
    Strik *2 ret, 2 ret sm.i bagerste lænke, løft 3m tilbage på venstre pind* gentag fra *og* til pinden ud, strik de sidste 3 masker sammen.

    Øh når jeg gør som der står så bliver de 2 første masker jo strikket hver gang og hvornår bliver der lukket af..........

    Inger

  2. #2
    klasus Gæst
    Når du strikker 2 ret, 2 ret sm.i bagerste lænke, løft 3m tilbage på venstre pind har du strikket 4 masker, men da du kun sætter 3 tilbage, har du lukket af for en maske hver gang, du foretager dette. Samtidigt vil den første maske være den der består af de to sammenstrikkede masker.

    Håber dette giver mening............

    KlaSus

  3. #3
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Når du strikker 2 ret, 2 ret sm.i bagerste lænke, løft 3m tilbage på venstre pind har du strikket 4 masker, men da du kun sætter 3 tilbage, har du lukket af for en maske hver gang, du foretager dette. Samtidigt vil den første maske være den der består af de to sammenstrikkede masker.

    Håber dette giver mening............

    KlaSus
    Tak men den står altså stille. Hvordan kan de 2 første blive de sammenstrikkede når jeg gør som der står? undskyld jeg er virkelig hårdt ramt lige nu.
    Inger

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Nov 2007
    Geografisk sted
    Ramløse v/Helsinge - 3200
    Indlæg
    37

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Borten har jeg det er afslutningen af sjalet og kan godt se teknikken er den samme, men det er de to første masker jeg ikke kan få ind i hovedet. Læser det på denne måde strik 2 masker 2 sammen flyt tre tilbage strik 2 masker 2 sammen. så får jeg jo de samme 2 m i starten som strikkes hver gang det er det der er problemet for mig lige nu....
    Ja undskyld det er længe siden jeg har været så dumat jeg ikke kan se skoven for bare træer.

    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    de to første masker er kantmasker, som vil danne en sammenhængende kant. Lige efter denne kant strikkes 2 r sm og det vil fjerne en maske hver gang, derved kommer kantmaskerne med en tak til venstre, selv om de egentlig er de samme

  7. #7
    Inger1 Gæst
    tusind tak for jeres tålmodighed og hjælp, har lukket ca halvdelen af nu. Det må være varmen der får det hele til at se håbløst ud.
    Inger

  8. #8
    Inger1 Gæst

    Færdig

    Så blev jeg færdig med sjalet og er startet på det store tæppe.
    Det er lidt hvid-brunt uld fra gamle dage.

    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    lis ai Gæst
    Sjalet er blevet rigtig flot og anderledes i denne farve

  10. #10
    marion Gæst
    rigtig fint sjal :-) og godt du forstod opskriften kender godt det når man sidder og man bare ikke kan se det....

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •