Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: spørgsmål angående diverse oldemor/bedstemor firkanter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2011
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    63

    spørgsmål angående diverse oldemor/bedstemor firkanter

    hej

    jeg er i gang med at hækle et tæppe bestående af oldemorfirkanter.
    dertil har jeg nogle spørgsmål, jeg har hæklet fire styks indtil videre men er støt ind i et hav af spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

    det skal lige siges at jeg skifter farve undervejs.

    1. hvordan hæfter man enderne undervejs når man skifter farve? og hvordan gør man det efterfølgende?
    og hvad gør man med den enden på den forgående rækkes farve.?

    2. er der nogen af jer som ligger inden med nogle gode opskrifter på nogle oldemor/bedstemor lignende firkanter men ikk er de traditionelle som dem jeg har hæklet her?

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423

  3. #3
    Inger1 Gæst
    Prøv at søge på nettet der findes så meget om disse firkanter også i rokkens bog Almanakken 2011.
    Ved farveskift hækler jeg enderne med det første stykke.
    Inger

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    hejsa

    Jeg har hæklet en del sengetæppe af de samme firkanter...og jeg hæftede ender på alle farverne,fordi jeg ikke syntes det blev pænt,når man hækler dem med ind i næste farve....meeen har altså fundet ud af,at det sagtens kan lade sig gøre,uden det kan ses..
    så jeg lægger snoren fra forrige farve,plus det nye,hen langs med der hvor jeg skal hækle videre...det sparer en masse tid,og en frygtelig masse hæftearbejde.

    jeg har syet mine firkanter sammen,da jeg syntes at det bliver for tykt når man hækler dem sammen...men det nok en smagssag.

    jeg lægger ret mod ret,og syr gemmen de 2 øverste lykker(masker) på begge firkanter.

    Jeg har desværre ikke nogen opskrifter,men syntes der er mange gratis på google....prøv måske med,gratis opskrift på bedste/oldemorsfirkanter

    els kommer der garanteret en masse svar her senere..

    held og lykke med projektet

    Mvh musen

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2011
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    63
    1000 tak for hjælpen. den der fremgangsmåde med farveskift og hækle enderne med, er der nogen af jer som har nogle video link som jeg kan lurer fremgangsmåden på?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    det er længe siden du spurgte men prøv at se på youtube under brugeren crochet geek - der er beginner granny square - både til højre og venstre hånd! Genialt - jeg lærte mig selv at hækle med de instruktionsvideoer fordi jeg er venstrehåndet og ingen i min familie kunne lære mig hækle med venstre :)
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af fru_nielsen Se meddelelser
    det er længe siden du spurgte men prøv at se på youtube under brugeren crochet geek - der er beginner granny square - både til højre og venstre hånd! Genialt - jeg lærte mig selv at hækle med de instruktionsvideoer fordi jeg er venstrehåndet og ingen i min familie kunne lære mig hækle med venstre :)
    Ja, hendes videoer er geniale!! Det var også hende der lærte mig at hækle
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •