Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: En ægte rokke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97

    En ægte rokke

    Se, hvad jeg har fået idag En ægte gammel rokke !! Den har stået på loftet hos et ældre ægtepar på deres gård i mange, mange, mange år og idag kom de og spurgte om det ikke var noget for mig...JO TAK!!! Så nu skal den pusles om og sættes i stand. Er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i sådan nogle porcelænshoveder? Det ligner de sidder på de søm, der holder den sammen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hvor er du heldig - tillykke med den
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Har du fået knæ-kurt? Min bror har fået hans pakke nemlig :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Sep 2010
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    166
    Det er da en rigtig fin gammel rok. de blejer at være de bedste .

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Camilla, det lyder rigtig godt :-) Jeg har slet ikke forstand på det, så det er jo bare endnu en hobby til samlingen i mit univers :-) Glæder mig, men mener stadig, at døgnet har for få timer til at jeg kan nå alt det, som jeg gerne vil

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Sep 2010
    Geografisk sted
    Fredensborg
    Indlæg
    166
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Camilla, det lyder rigtig godt :-) Jeg har slet ikke forstand på det, så det er jo bare endnu en hobby til samlingen i mit univers :-) Glæder mig, men mener stadig, at døgnet har for få timer til at jeg kan nå alt det, som jeg gerne vil
    Ja flere timer i døgnet ville være dejligt :-)

    Har du ekstra spiler til rokken.
    For når du spinder dit eget garn, skal du først spinde garn på en spole og så på en til. Altså 2 spoler.
    Når det er gjort skal du så spinde dem sammen over på en ny spole, altså 3 spoler.

    Når du spinder de to første skal du huske at hjulet skal dreje samme vej.
    Når du skal spinde de to tråde sammen skal du så dreje hjulet den modsatte vej.

    Når spolen er sat på rokken. Kan du binde en snor om kring den for at have noget at begynde spindingen på. Lan en lille lykke og bind en lille smule uld iden. Så kan du gå i gang med at spinde ;-)

    Det er kun et at gøre og det er at øve sig og prøve sig frem.
    Hvis du syntes at den hiver garnet for hurtigt ind eller langsomt kan du dreje på det håndtag for enden af rokken.

    Ved ikke om det var en hjælp.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Sikke en fin, gammel rok! Den ligner lidt min farmors gamle, sorte rok, som desværre var så ødelagt, at vi smed den ud inden vi flyttede i 1993. Kan man ikke bruge sådan nogle porcelænsdimser, som også bliver brugt til elektriske hegn eller håndtag på køkkenskuffer/skabe?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Er der nogen der ved, hvor jeg kan få fat i sådan nogle porcelænshoveder? Det ligner de sidder på de søm, der holder den sammen
    Kan du ikke bruge trækiler ? Jeg har efterhånden set en del rokke, porcelænshoveder får ikke nogen klpkke til at ringe.

    Måske kan du få lidt ud af denne beskrivelse, som er en rok, der minder lidt om din http://hundeuld.dk/rok%20m%20undervi...0til%20rok.pdf

    KlaSus

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Har du fået knæ-kurt? Min bror har fået hans pakke nemlig :-)
    Desværre nej, ikke endnu...venter tålmodigt
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    lenemormeinild Gæst
    tillykke med din fine gamle rok er enig om at døgnet har for få timer eller også går dagene for hurtigt til alt det vi kreative mennesker vil lave

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •