Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Hjælp til Designer I

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2010
    Geografisk sted
    Smørum
    Indlæg
    8

    Hjælp til Designer I

    Jeg har en Husqvarna designer I og broderer ofte. Nu er maskinen begyndt, at lave bøvl med undertråden, den klumper på bagssiden, og stoffet bliver trukket sammen, så resten af broderiet derfor bliver syet på det forkerte sted.

    Det er nu 2. gang den laver dette, så jeg må kassere 2 projekter.

    Har I nogen gode forslag til, hvad der kan være galt?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Har du spolet rigtig, og har du spændt stoffet godt op?
    Prinsessen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2010
    Geografisk sted
    Smørum
    Indlæg
    8
    Ja det synes jeg, at jeg har. Jeg broderer på minkee, og har også vandopløseligt plast øverst.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Citat Oprindeligt indsendt af Stofmusen Se meddelelser
    Jeg har en Husqvarna designer I og broderer ofte. Nu er maskinen begyndt, at lave bøvl med undertråden, den klumper på bagssiden, og stoffet bliver trukket sammen, så resten af broderiet derfor bliver syet på det forkerte sted.

    Det er nu 2. gang den laver dette, så jeg må kassere 2 projekter.

    Har I nogen gode forslag til, hvad der kan være galt?
    Jeg har en Designer SE nu,havde Designer 1 før,og det kan begge maskiner finde på.Skift nål,det hjælper ofte.Er det den rette undertråd?
    Kalibrer maskinen og begynd forfra,det har hjulpet mig.Ellers må den til service.

    Merete

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2010
    Geografisk sted
    Smørum
    Indlæg
    8
    Citat Oprindeligt indsendt af merete ejlerskov Se meddelelser
    Jeg har en Designer SE nu,havde Designer 1 før,og det kan begge maskiner finde på.Skift nål,det hjælper ofte.Er det den rette undertråd?
    Kalibrer maskinen og begynd forfra,det har hjulpet mig.Ellers må den til service.

    Merete
    Jeg prøver at skifte nål. Jeg har købt rigtig broderi undertråd som jeg selv spoler over på de originale spoler - har før prøvet papspolerne og havde problemer, men efter at jeg gik over til den alm. undertråd har jeg ikke haft problemer - før nu.

    Kalibrere maskinen - tænker du, det maskinen gør når man starter den op med broderi enheden på?

    Tak for de gode råd, har allerede overvejet om den skal til service, det er vist 2 år siden den har været afsted.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Citat Oprindeligt indsendt af Stofmusen Se meddelelser
    Jeg prøver at skifte nål. Jeg har købt rigtig broderi undertråd som jeg selv spoler over på de originale spoler - har før prøvet papspolerne og havde problemer, men efter at jeg gik over til den alm. undertråd har jeg ikke haft problemer - før nu.

    Kalibrere maskinen - tænker du, det maskinen gør når man starter den op med broderi enheden på?

    Tak for de gode råd, har allerede overvejet om den skal til service, det er vist 2 år siden den har været afsted.
    Jeg mener at der står i brugsanvisningen hvordan man kalibrerer,kan ikke huske det på stående fod.Det kan sommetider også være nok bare at slukke og vente et par min før der tændes igen.
    Min Designer har ikke været til service i 5 år-uha.
    Merete

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2010
    Geografisk sted
    Smørum
    Indlæg
    8
    Jeg har lige kigget i min manual, og der står, at maskinen kalibrerer hver gang man sætter broderi enheden på, så den må jo så være kalibreret.

    Jeg har lavet et test broderi idag, efter jeg havde skiftet nålen, og sikret mig, at stoffet var spændt ekstra godt op i rammen. Den driller stadig, men ikke så slemt som forleden dag.

    Min mand har haft en kollega som havde samme maskine. Hun fortalte ham, at den ikke kan tåle, at man både syr og broderer på maskinen. Hun syede altid på en anden maskine, og lod designer I om at brodere. Er der nogen herinde, der har hørt det samme eller er hun ene om at mene det?

    En anden ting, jeg har aldrig opdateret maskinen, og tænke at det måske også kunne hjælpe.

    Jeg har downloadet en opdatering fra husqvarna vikings hjemmeside, og fået den lagt ned på en diskette. Men der står ikke noget om, hvad man så gør. Jeg satte disketten i maskinen, og trykkede på symbolet "diskette" som jeg plejer, når jeg vil finde et motiv, men den skriver bare "fil ikke fundet"

    Har I prøvet at opdatere jeres maskiner selv, og er der noget jeg gør forkert??

  8. #8
    Inger1 Gæst
    Se lige på dette link her er der vist hvilket knapper du skal trykke på når du har hentet opdateringen. Nr. 2 er til disketter.
    http://www.husqvarnaviking.com/global/6953_2494.htm

    Inger

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    14 Nov 2009
    Geografisk sted
    frederikssund 3600
    Indlæg
    11
    Jeg har også en Husqarnaviking broderimaskine, jeg har altid brugt den til at broder og syr også på den, så at den ikke kan begge dele har jeg ikke oplevet.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2010
    Geografisk sted
    Smørum
    Indlæg
    8
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Se lige på dette link her er der vist hvilket knapper du skal trykke på når du har hentet opdateringen. Nr. 2 er til disketter.
    http://www.husqvarnaviking.com/global/6953_2494.htm

    Inger
    Tak.

    Jeg har fået hentet opdateringen, og pakket filerne ud. De ligger nu på en diskette, og så er problemet, at maskinen skriver "fil ikke fundet" og der står ikke nogen steder, hvad man skal gøre på symaskinen.

    Nogen ideer?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •