Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 21

Emner: Så fandt jeg også dræbersnegle i min have!! ARGGHH!!

  1. #11
    Thomas' mormor Gæst
    Jeg føler med jer. Jeg har alle haft alle mulige bekæmpelsesmidler ude og vende i haven og i drivhuset. Det har ikke givet mig en sneglefri have, men med Ferramol sneglegift og et passende antal ølfælder, har jeg besluttet for at det må være nok. I drivhuset smider jeg en halv håndfuld sneglekorn, når jeg ser friske slimspor i jorden.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2009
    Geografisk sted
    Holte
    Indlæg
    146
    Tjaa.. dræber-snegle jagten fik desværre også start skudet for mig i år.

    Det startede med at min nyplantede persille forsvandt sporløst fra den ene dag til den anden - og det samme skete for 2. omgang nyplantet persille, og de pralbønner, ærter og solsikker som min søn ellers stolt var kommet hjem med fra skolen.

    Så jeg har helt opgivet persille i haven i år, og tager den daglig motionsrunde med en plastikpose i hånden i haven hver aften, og føler mig som den ondeste "dræbersnegledræber".
    LHolte

  3. #13
    jannie Gæst
    ja så kom der også dræbersnegle hos os så jeg har sat ølfælder op for det har thomas mormor snakket meget om sidste år men der så jeg kun to Det vrimler ikke med dem men vi har da fjernet et par stykker i vores salatbed desværre

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det virker næsten, som om der rigtig er kommet gang i sneglenes udvikling øst for broen nu.

    Jeg kender flere her rundt omkring, der ikke har nær så mange i år, og heller ikke sidste år.

    (aflæggere modtages ikke!)
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  5. #15
    bisol Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Det virker næsten, som om der rigtig er kommet gang i sneglenes udvikling øst for broen nu.

    Jeg kender flere her rundt omkring, der ikke har nær så mange i år, og heller ikke sidste år.

    (aflæggere modtages ikke!)

    De har nu været her, i en hel del år.

    Her på parcellen, har vi fanget snegle siden 2009.

    I år startede vi allerede 24 april og har til nu, fanget 2140 stk og de kloge siger at de lægger op til 400 æg hver, så hvad kunne det ikke blive til, hvis vi bare lod fem og syv være lige .... UHA-UHA!!

    Mange af dem vi finder, er ikke så store, så jeg håber det hjælper på bestanden til næste år, når vi får taget dem, inden de begynder at lægge æg.

    Alt det vand vi har fået, er med til at sneglene trives.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Ja de er godt nok øv - det er nok 8 år siden vi fangede de først.

    Da der var flest, fik de hver aften en dosis Sneglestop fra Dæhnfeldt, og nøj hvor de åd - jeg bryder mig ellers ikke om giftbrug, men det blev dog for voldsomt.
    De kravlede op ad huset og hen over vinduerne.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Så var jeg lige ude med lommelygten. Fandt 8 af disse væmmelige røde slimmede snegle. Jeg kunne se at de havde ædt af mine små Astasplanter som jeg lige havde plantet ud i beddet.
    Derfor tænkte jeg at nu måtte jeg ud i mørket.
    Jeg kom dem i en høm-hømpose og i affaldsspanden.
    Jeg er ellers en dyreven, men IKKE for dem.
    Jeg har dem heldigvis ikke i drivhuset. Min persille gror som jeg ved ikke hvad
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af bisol Se meddelelser
    De har nu været her, i en hel del år.

    Her på parcellen, har vi fanget snegle siden 2009.

    I år startede vi allerede 24 april og har til nu, fanget 2140 stk og de kloge siger at de lægger op til 400 æg hver, så hvad kunne det ikke blive til, hvis vi bare lod fem og syv være lige .... UHA-UHA!!

    Mange af dem vi finder, er ikke så store, så jeg håber det hjælper på bestanden til næste år, når vi får taget dem, inden de begynder at lægge æg.

    Alt det vand vi har fået, er med til at sneglene trives.
    Hvor stor have har I?
    Jeg har "fanget" 20 stk. Bare jeg nu ikke kommer til drømme om disse dræbersnegle i nat.
    Min mand har ferie de næste 2 uger og vi skal være hjemme. Så vi skal ud med lommelygten hver aften.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg er heldigvis endnu ikke besøgt af de modbydelige kræ . Kender nogen som putter dem i en spand med salt og så er de helt sikkert døde , men jeg synes nu ikke det lyder særlig humant
    Sidst redigeret af lotusblomsten : 22-07-2011 kl. 00:21 Årsag: stavefejl
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  10. #20
    Elise Gæst
    Det kan godt være det lyder ulækkert at hakke sneglene over, men de dør ihvertfald lige med det samme så jeg synes selv det er bedst og det er netop sådan at der hvor den døde snegl ligger, kommer tit flere hen og så kan man jo også lige hakke dem....Vi har dog også brugt lidt gift, de steder hvor der har været flest - men i år har der ikke været så mange - måske på grund af en kraftig indsats sidste år.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •