Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Så fandt jeg også dræbersnegle i min have!! ARGGHH!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Så fandt jeg også dræbersnegle i min have!! ARGGHH!!

    Det er sorgens dag for mig... Jeg har fundet over 10 dræbersnegle i min have her til aften!!

    De har ikke spist SÅ meget af mine grøntsager, for de er i højbede.. men de har taget godt for sig af mine stauder og rabarber... øv øv...

    De er nu samlet op og er ikke mere.. men hvor er det dog træls... Jeg havde håbet at jeg var een af dem der kunne gå fri.. men jeg må igang med at bekæmpe dem... suk!

    Jeg kan se på de omkring liggende stier at der ganske mange i år... Har I også denne udfordring rundt omkring i landet?
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    De s.... dræbersnegle .. vi har helt skippet at have urtehave, efter 2 års kamp - vi har dog efterfølgende hørt at vinbjergsnegle, er ganske gode til at hjælpe med udryddelsen af dem, da de spiser deres æg
    Håber at i vinder kampen og kan det hele selv ..

  3. #3
    Elise Gæst
    Vi har ikke så mange i år som sidste år, hvor jeg begyndte at bekæmpe dem i starten af juli måned - ved hver morgen og aften at gå ud og hakke dem midt over. Mange dage var det 100-200 stk. pr. dag.... Men i år er det da kun ca. 1/10.... Men jeg er også ude næsten hver eneste morgen og aften - har f.eks. lige været ude og finde 25-30 stk...for lidt siden - både små og store

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Jeg har været så heldig at få nogle vinbjegsnegle fra en veninde som havde ibirske snegle sidste år. Da vi gik rundt og ledte efter vinbjergsneglene fandt vi ikke en eneste af de brune - til gengæld var der masser af vinbjergsnegle, så mon ikke der er noget om at de æder snegleæg i stor stil
    jeg har 7-9-13 ingen ibirske snegle, men de er kun ca en halv kilometer væk, så det er vel bare et spørgsmål om tid. Til gengæld har jeg rigelig af sorte skovsnegle og agersnegle - de sidste skulle også være glade for snegleæg. Jeg håber at kunne opformere en god bestand af vinbjergsnegle og agersnegle så der er noget modstand til de ibirske snegle den dag de dukker op her. Vinbjergsneglene er nogle hyggelige fyre - de valser rundt i haven i dette våde vejr og ser ud til at have det herligt.
    På billedet er de på vej ud i verden fra låget til spanden, jeg fik dem i - søde, ikke?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Vi har ikke nær så mange som de forgående år.

    Heller ikke på vejen gennem skoven. Der plejer at være så mange, så det nærmest er noget smakket ardærwdr at køre i, når det er lummert og våd i vejret.

    Ved Rands Fjord, hvor vi tit traver ture, har der før været så mange på stierne langs vandet, så fødderne (iført gummistøvler) skøjtede rundt i kvadrede snegle - lysten til turen gik fløjten.
    I år er der ikke nær så mange.

    Kan nogen huske, at for flere år siden, var der nogen i Vejle (vist nok fra avisen) der stegte dem og spiste dem.
    Det blev nu ikke til en "byret".

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Vi har fået disse forfærdelige snegle for første gang i år. Men jeg har kun fundet 6 stk. Og vi har ikke urtehave. Men jeg er bange for mine små blomster som jeg selv har drevet frem i drivhuset ( det er vores første år med drivhus) Og de små blomster er nu kommet ud i et bed.
    Vi har aldrig haft DRÆBERsnegle før. Men flere af vores naboer har haft dem, men de har urtehave.
    Jeg har hørt at man IKKE må hakke dem over, så kommer der 100 til "begravelsen"Men jeg ved ikke om det er sandt
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er vist rigtig nok - de flokkes i hvert fald om en død snegl og æder den. Det har jeg set i skovene i Sønderjylland, hvor vi camperer. Men så er det jo let at slå dem ihjel, tænker jeg selv om det er ækelt....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Ja så må jeg lige komme med min helt egen teori, for vi har også haft dræbersnegle de sidste par år. Jeg havde en mistanke sidste år, men i år er den blevet bekræftet.

    Vi har ingen urtehave, men har et par plantesætte i kaprilærkasser med tomat, agurt og persille. Og så nogle store sorte murerbaljer med kartofler. Disse baljer har jeg fyldt med jord fra plantesække, og i disse baljer muntrer dræbersneglene sig

    Og det burde ikke kunne lade sig gøre, da der er en stor kant hele vejen rundt på sådan en balje, så jeg tror simpelthen, at der er æg i det jord der er i plantesækkene.

    En af vore naboer har drivhus, og bruger samme type plantesæk, og de har dræbersnegle i drivhuset!

    Når vi ser dem, får de en fin begravelse i en pose med knude og så i containeren.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Ja, der er vist rigelig med muligheder for at få de ækle kræ. Jeg har fjernet snegleæg fra planteskoleplanter. De gemmer sig i de øverst cm jord og ned ad rodklumpen inde i potten og de er lette at se og fjerne. Jeg ved ikke om det var ibirske snegle æg eller en anden slags, men jeg tager ingen chancer ....

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Ja så må jeg lige komme med min helt egen teori, for vi har også haft dræbersnegle de sidste par år. Jeg havde en mistanke sidste år, men i år er den blevet bekræftet.

    Vi har ingen urtehave, men har et par plantesætte i kaprilærkasser med tomat, agurt og persille. Og så nogle store sorte murerbaljer med kartofler. Disse baljer har jeg fyldt med jord fra plantesække, og i disse baljer muntrer dræbersneglene sig

    Og det burde ikke kunne lade sig gøre, da der er en stor kant hele vejen rundt på sådan en balje, så jeg tror simpelthen, at der er æg i det jord der er i plantesækkene.

    En af vore naboer har drivhus, og bruger samme type plantesæk, og de har dræbersnegle i drivhuset!

    Når vi ser dem, får de en fin begravelse i en pose med knude og så i containeren.
    Åh, nej. Jeg har også plantesække i drivhuset.
    Men dem jeg har set er udenfor drivhuset. Og der en kant hele vejen rundt på drivhuset. Så jeg tror ikke at de kommer inde fra drivhuset. Men
    Mange strikkehilsner fra jettefb

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •