Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Loft vaske råd

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Loft vaske råd

    Er der nogen af jer skønne kvinder der har den helt rigtige måde at vaske et loft ned på uden at skulle kravle på stiger og diverse. Kom nemlig lige til at kigge på loftet i den stue hvor brændeovnen er/var
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Da jeg vaskede lofter for år tilbage, før jeg skulle lysne dem, brugte jeg grundrens, gulvklud og en gammeldaws gulvskrubbe. Og så vred jeg bare kluden så meget op, at den ikke dryppede, og så var det ellers bare i gang. Men det er hårdt for armene. Så de sidste rum jeg ordnede, sætte jeg alle vore spisestole på en lang række, så jeg ikke skulle op og ned, og så brugte jeg en håndbørste.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Jeg bruger en gulvvasker, en af dem med en microklud på. Min mand ryger og jeg har røget. Så det trænger en gang imellem.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Jun 2008
    Geografisk sted
    Dragør
    Indlæg
    56
    Jeg bruger også en Vileda svaber. (med mikroklud)
    Og så sulfovand med lidt salmiak i. (ikke 3db - det lugter for stærkt)
    Venlig hilsen Fine

  5. #5
    Zanne Gæst

    Loft vaske råd

    Min svigerinde har lige fået ordnet lejlighed af sin svigersøn der er maler. Han vaskede hendes lofter med en Valida med et af de fiberstykker der hører til: Han brugte ikke sæbe, men tynd tapetklister. De blev da så flot hvide, at vi snakkede om, at det var lige før de ikke behøvede at blive malet
    Zanne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu må i have enden på hvordan det gik med vores loft.

    Vi opgav nemlig og ringede til et rengørings firma, men de brændte os af, så var der jo ingen anden udvej end at smøge ærmerne op og i gang.

    Der blev først forsøgt med håndkraft og grundrens + en klud, men det var for hårdt ved ryggen, så frem med den gamle gulvskrubber og en gammeldags vævet gulvklud ( de er grover i vævningen end de nye ), en knap opvreden klud i grundrens 1 til 10, op på gulvskrubberen og så frem og tilbage, det tog tid, men det blev godt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nu må i have enden på hvordan det gik med vores loft.

    Vi opgav nemlig og ringede til et rengørings firma, men de brændte os af, så var der jo ingen anden udvej end at smøge ærmerne op og i gang.

    Der blev først forsøgt med håndkraft og grundrens + en klud, men det var for hårdt ved ryggen, så frem med den gamle gulvskrubber og en gammeldags vævet gulvklud ( de er grover i vævningen end de nye ), en knap opvreden klud i grundrens 1 til 10, op på gulvskrubberen og så frem og tilbage, det tog tid, men det blev godt.
    PYHA..... for jeres store arbejde og indsat
    supersine669

    carpe diem

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hiver lige den her frem igen hvis der er nogen der skal igang med lofter.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Ja nu fik du da lige pustet til min dårlige samvittighed Hundeuld - for mine lofter trænger FRYGTELIG MEGET
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg undskylder meget men jeg skal også selv igang i gæstehuset.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •