Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 86

Emner: sjove sokker, start m hæl!

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så har jeg afprøvet opskriften til hælen. Måtte dog trævle første forsøg op, da jeg ikke fik strammet garnet nok op ved de nye opslåninger, så der blev huller.

    Her anden gang går det dog meget bedre og jeg har strikket hælen og er gået igang med foden. Det dejlige er at jeg også er blevet dus med at slå maskerne op

    Joannadk

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du skal bruge noget hjælpegarn og en hæklenål, når du skal slå maskerne op. Bagefter starter du så med at strikke med det rigtige garn. Du lader hjælpegarnet blive, da du skal samle maskerne op bagefter og strikke den modsatte vej. Det er det samme, jeg gør i neverkont.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    http://www.ravelry.com/patterns/library/double-heelix
    den kendte jeg ikke - der er grundig instruktion og lille video på youtube
    Fik du strikket et par ( må vi se??????????????

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    jeg har kun taget foto af det par der vises i #56 - hvor den ene er strikket m to spiraler, så slipper man for den del med hæklenålen.

  5. #75
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Har strikket 2 par det første syntes jeg blev for vide om foden og i skaftet. Det næste par strikkede jeg i rib begge steder og de blev da gode men det er ikke en hæl der er WHAUUUUU den kan jeg ikke leve foruden - efter min mening så jeg går tilbage til min egen grundopskrift igen :-)

  6. #76
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    jeg har kun taget foto af det par der vises i #56 - hvor den ene er strikket m to spiraler, så slipper man for den del med hæklenålen.
    undskyld det indslag havde jeg ikke lige læst. de ser sjove ud,

    er der en god pasform i hælen, kan læse at jeanne ikke er så begejsteret ofr dem.

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Citat Oprindeligt indsendt af Joannadk Se meddelelser
    Hejsa.

    Så har jeg afprøvet opskriften til hælen. Måtte dog trævle første forsøg op, da jeg ikke fik strammet garnet nok op ved de nye opslåninger, så der blev huller.

    Her anden gang går det dog meget bedre og jeg har strikket hælen og er gået igang med foden. Det dejlige er at jeg også er blevet dus med at slå maskerne op

    Joannadk
    Jeg er spændt på at se dine sokker, Joanna.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    er der en god pasform i hælen, kan læse at jeanne ikke er så begejsteret ofr dem.[/QUOTE]

    jeg synes de sidder ok, jeg må hellere tilføje at jeg kun bruger opskriften til spiral-delene indtil det ønskede maskeantal - resten strikker jeg efter gehør.

  9. #79
    nette strik Gæst
    Mange tak for svar asta, de står på min to do liste, måske jeg skulle tage mig sammen til at afprøve dem......

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    http://www.ravelry.com/patterns/library/double-heelix

    Oversættelse er dukket op på ravelry.

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •