Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 9 FørsteFørste 123456789 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 86

Emner: sjove sokker, start m hæl!

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Citat Oprindeligt indsendt af Unger Se meddelelser
    Hvor er det bare fedt at der er nogle der har lyst til at oversætte opskrifter til glæde for andre - stor ros til jer :o)

    Jeg er netop kommet i gang med strømperne (med den engelske version af opskriften) og det er faktisk slet ikke så svært - og resultatet bliver helt super... Jeg skal dog lære at stramme trådene en anelse mere til i enderne så maskerne bliver mere ens i størrelsen, men øvelse gør jo som bekendt mester
    Hehe
    Ja jeg er også igang og har også erfaringer med mig nu. I den ene side af min spiral-hæl (spørg mig ikke hvorfor det ikke sker i begge sider..) skal jeg være opmærksom på at få strammet mine udtagninger.
    Jeg sad klistret til PCén og you-tube mens jeg strikkede min hæl, og giver Unger ret - det ser altså godt ud :-)
    Knus
    MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    tak til Jeanne - at du ikke så let bliver irriteret.
    jeg mener pr hukommelse at der står 15 feet = 5 meter til hælen
    Enkelte har været i tvivl om regler:
    freeware betyder at alle må sende videre og ingen må tage noget for det.
    - og forresten var jeg lidt træt af min gamle rundpind, overgang mellem pind og plastikwire er ikke god, så jeg prøvede med strømpepinde:
    Det kan jeg sandelig ikke anbefale til spiral-delen :-) så der er lagt op til en investering i nyt grej
    Det er rigtig at der står feet - og jeg ka¨n fortælle at 5 m også er rigeligt
    MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  3. #43
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    tak til Jeanne - at du ikke så let bliver irriteret.
    jeg mener pr hukommelse at der står 15 feet = 5 meter til hælen
    Enkelte har været i tvivl om regler:
    freeware betyder at alle må sende videre og ingen må tage noget for det.
    - og forresten var jeg lidt træt af min gamle rundpind, overgang mellem pind og plastikwire er ikke god, så jeg prøvede med strømpepinde:
    Det kan jeg sandelig ikke anbefale til spiral-delen :-) så der er lagt op til en investering i nyt grej

    Du har ret i de 15 feet - blev drønirriteret over det garnspild :-) som jo blot er min egen skyld.

    Jeg plejer at strikke mine sokker på en meget kort rundpind men denne hæl er strikket på strømpepinde først på 2 med en 3. som strikker og derefter sat på 4 med den 5 som strikker - ingen problener bare man lige husker at stramme tråden og skægt nok er det også kun i den ene side hos mig.

    Normalt strikker jeg mine strømper i rib så de sidder til foden - denne er strikket efter opskriften i glat og ja jeg må nok sige at med mindste maskeantal syntes jeg den bliver løs. Så den ender nok på datterens værelse og så er modellen afprøvet :-))))))

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    [QUOTE=Jeanne Thøgersen;292624]Du har ret i de 15 feet - blev drønirriteret over det garnspild :-) som jo blot er min egen skyld.

    Jeg plejer at strikke mine sokker på en meget kort rundpind men denne hæl er strikket på strømpepinde først på 2 med en 3. som strikker og derefter sat på 4 med den 5 som strikker - ingen problener bare man lige husker at stramme tråden og skægt nok er det også kun i den ene side hos mig.



    -fint - få nogle aggressioner ud ;-) jeg vil bare helst undgå at træde nogen over tæerne.
    Hvis du kan lave en video, hvor du strikker heelix på strømpepind, vil jeg meget gerne se den!Jeg kunne ikke finde ud af det.
    Det er ikke svært at lægge ud på youtube, og nutidens digitalkameraer kan klare sagen.

  5. #45
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Ork dog asta dette er ikke agressioner blot konstateringer og jeg har haft en masse ude på you tube og andre steder - har skam også foto liggende andre steder af min hæl på 4 pinde. så det er blot at søge og finde :-)

    Heelix på 4 pinde kan snildt lade sig gøre

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    til Jeanne Th
    det er lige i starten, når opslag sidder på to pinde, så synes jeg det er svært at komme til at strikke!
    det er ikke lykkedes for mig at finde hverken billeder eller video fra dig, måske jeg også skal ha kursus i søgeteknik

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    08 Sep 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    125
    Hej
    Hvor finder jeg opskriften på dansk, da jeg er helt vild med de sokker.

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Jeg har fundet ud af at mht. de løse masker i den ene side af hælen, så er det også et spm om at få vendt den første maske i et nyt opslag rigtig så den ikke bliver strikket drejet. I øvrigt sidder jeg og er fuld af beundring over at hun har kunnet tænke sig frem til designet.
    MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Jeg pillede det første jeg havde strikket op og begyndte så forfra. Nu, hvor jeg sørgede for at stramme garnet godt til ved udtagningerne kommer der ingen huller :o)

    Jeg mangler nu kun et par cm af skaftet på den første sok og så er den færdig...
    - Carpe Diem! -

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har gemt den engelske opskrift i min computer. Jeg kan se, at opslagningen af masker er den samme som jeg bruger til mit neverkont strikketøj (med en hæklenål over og under en strikkepind).

    Jeg kan regne ud, at man strikker skaftet med halvdelen af maskerne og foden med den anden halvdel. Mon man så skal sy/strikke/hækle fod og skaft sammen på oversiden til sidst?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •