Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Gimpebog Øvvv hmmmmm

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Gimpebog Øvvv hmmmmm

    Ikke en begynderbog..jeg anbefaler at man kikker i bogen før den evt købes..


    Har lige købt Jytte Slentes bog "Gimp" på 30 sider..pris 100kr (bestilt over nettet)
    6 flotte billeder af smukke færdig gimpet sjaler og 1 af halstørklæde og så kun billede af gimpenålen og hvordan man slår alm op på den..tsk tsk og det er det!!!


    Blev godt og grundigt skuffet ..
    et lille hæfte og masser af tekst-vejledning til gimpeteknikker...
    mangler billeder af de forskellige teknikker/sammenhækling

    Man kan lige så godt slå op i den store håndarbejdsbog under gimp ..der er mange flere billeder med de forsk. teknikker og sammenhækling med billede..den vil jeg anbefale i stedet..eller en anden abc håndarbejdsbog
    og derefter kan man evt. finde inspirationsmodeller på nettet

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Øv hvor surt.......
    Jeg gimpede for mange år siden et fantastisk sjal fra Hendes Verden efter en fotokopi som efterhånden blev ulæselig.
    Husker stadig hvordan mit håndled gjorde ondt af de anderledes bevægelser i forhold til at strikke.
    Har siden fået fat i opskriften, der blot ligger og venter på at jeg skal tage mig sammen igen ..... ;-)
    Her er lidt mere info om teknik: http://www.familiejournal.dk/Handarb...impeskole.ashx
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    øv hvor surt for dig, men tak fordi du advarede os andre, kunne godt selv lære at gimpe for jeg har nålene men aner bare ikke hvordan jeg skal bruge dem og det er surt og ja billeder er ønskeligt hvis man ikke kender en der kan hjælpe en igang

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af annie Se meddelelser
    Øv hvor surt.......
    Jeg gimpede for mange år siden et fantastisk sjal fra Hendes Verden efter en fotokopi som efterhånden blev ulæselig.
    Husker stadig hvordan mit håndled gjorde ondt af de anderledes bevægelser i forhold til at strikke.
    Har siden fået fat i opskriften, der blot ligger og venter på at jeg skal tage mig sammen igen ..... ;-)
    Her er lidt mere info om teknik: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Tips/~/media/websites/FamilieJournalen.dk/Website/Handarbejde/Tips/2009%20Uge%201%20til%2026/07%20Gimpeskole.ashx

    Jeg har opskriften på det smukke sjal...Fin vejledning de har der!!!
    du har helt ret i at det er noget hårdt for håndledne
    ser frem til dit gimpe sjal..når du finder lysten til at gimpe
    Er selv i gang med en galop hat i gimp..ret fed og stoooor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    øv hvor surt for dig, men tak fordi du advarede os andre, kunne godt selv lære at gimpe for jeg har nålene men aner bare ikke hvordan jeg skal bruge dem og det er surt og ja billeder er ønskeligt hvis man ikke kender en der kan hjælpe en igang
    Nu kan jeg heldigvis gimpe til husbehov.. (har lavet halskraver og 90 gimpe dukker som bordkort-holdere til dåb) men syntes bare at nybegyndere lige skal kigge i hæftet før det evt købes..

    P.s der en gimpet bamse på rokken ..søg gimping og der kommer mere gimp frem

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    75
    Giver Heddimor ret i, at det ikke er en bog, der kan benyttes af begyndere. Jeg er dog så heldig, at min lokale garnforhandler lige har været på kursus - så hun har lovet at hjælpe. Har i øvrigt bestilt et par gamle bøger på det lokale bibliotek.

  7. #7
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Hanne T Se meddelelser
    Giver Heddimor ret i, at det ikke er en bog, der kan benyttes af begyndere. Jeg er dog så heldig, at min lokale garnforhandler lige har været på kursus - så hun har lovet at hjælpe. Har i øvrigt bestilt et par gamle bøger på det lokale bibliotek.
    Biblioteker er en fantastisk opfindelse og bibliotekarer er bare så hjælpsomme jeg bruger vores lokale bibliotek rigtig meget og har fået stor hjælp af personalet både til at finde bøger jeg selv foreslår men så sandelig også ekstra bøger de har ment jeg kunne have glæde af :-) Og så er det helt gratis

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •