Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hvad er der af oplevelser i Sønderjylland

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64

    Hvad er der af oplevelser i Sønderjylland

    Vi har lejer sommerhus i Kollund i august.

    Hvad er der af oplevelser at se i det Sønderjydske?


    Vi har fundet en del, men mange gange er der nogle perler som man ikke umiddelbart finder.
    Også gerne nogle gode spisesteder.
    Sidst redigeret af gch123 : 22-04-2007 kl. 09:18 Årsag: slå fejl
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha der er meget dernede at kigge på.. men nu vil jeg lade dem der bor dernede komme til orde først..
    Jeg har flyttet dit emne op i Ferie tips, for det kan jo værer der kommer andre der skal på de kanter en anden gang..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Et besøg på Sønderborg Slot og en tur igennem Sønderborg By er en dejlig oplevelse

    Når man kører fra Kollund mod Sønderborg - men HUSK det skal være af vejen langs vandet - så kommer I til et sted hvor I kan se to små øer ude i fjorden. Man kan komme ud til øerne med en lille båd. På den største ø er der en restaurant hvor man kan nyde udsigten over vandet og har man lyst er der også basis for en tur rundt på øen.

    Så er der jo papirmuseet i Gråsten og teglværket i Egernsund.

    Jeg synes ligesom SanneG at Danfoss Universe var en kæmpeskuffelse. Det var dyrt at komme ind men gabende kedeligt - så hop bare det over.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Broagerland der skal i også rundt, den gamle grænsevej, er også et besøg værd, og når i kører der, så ud på den gamle dæmning vej ved vestkysten, op til Ribe og skråt nedaf til Kollund igen..
    Møgeltønder kan i også kører igennem, men stop lige ved Højer pølser UHMMM
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    hoibo Gæst
    Tag cyklen med og kør hele turen af gendarmstien fra Kollund til Høruphav og retur. Tag bilen til Sydals, besøg Havnen, spis ringeridderpølser (købt ved Kvickly i Gråsten) ved en af de grill, der er på havnen, kør via "Drejet" til Kegnæs og nyd en is ved en af campingpladserne der er på Kegnæs. Kør videre til Mommark Havn og få friske rødspætter med hjem til grillen næste dag.
    Turistforeningen har aftensturerundvisning i Sønderborg, spørg nærmere når tiden nærmer sig, så skal jeg undersøge, hvilke dage der er. Der plejer også at være spørgelsesrundvisning på Sønderborg Slot i august.

    Hoibo

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    Tak for oplysninger -- der er nu streget et af de steder vi havde på listen Danfoss Univers.

    Frøslevlejren er et af de steder vi har på listen, vi kender nogle stykker der er kustoder i Hjemmeværnsmuset, så det har vi hørt en del om.

    Dybbøl Mølle og historie centret er også et af de steder vi har noteret.

    Galleri de øer du nævner er det Okseøerne?

    Vi skal helt bestemt smager pølser fra Højer, og de skal fotograferes før de bliver spist.

    Min kæreste elsker pølser, så vi kan ikke tage på sommerferie uden at få lokaler pølser, sidste år i Sverige var det elgpølser, året før var det flottenheimere fra slagteren i Skagen. De bliver alle fotograferet.
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Min kæreste elsker pølser, så vi kan ikke tage på sommerferie uden at få lokaler pølser, sidste år i Sverige var det elgpølser, året før var det flottenheimere fra slagteren i Skagen. De bliver alle fotograferet. [/quote]

    Elgpølser uhmmmm og ikke mindst bøg og frekadeller af det kød, det er bare Så lækkert..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    Vi fik set de steder jeg jeg havde skrevet om samt meget andet bl.a.

    Vadehavet ved Højer sluse og Ballum

    Et nedlagt teglværk Catrinesminde på Broager

    Haven ved Gråsten slot

    Det gamle apotek i Tønder

    En tur nord på af hærvejen

    samt regnvejr (dog mest om aftenen) vi var afsted i den uge hvor banedæmmingen og noget af vejen i Gråsten blev skyllet væk.
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har lige været inde og kigge på det apotek..
    http://www.det-gamle-apotek.dk/

    Der har jeg faktisk aldrig været, for dårligt når man tænker hvor mange gange jeg har været der
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    Du skal sætte meget tid af, der er rigtig meget at se. Jeg kunne sagtens have brugt meget mere tid, jeg tror vi var der 1½ til 2 timer, men kæresten, synes ikke det var sjovt i længden.
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •