Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Vaskemaskinen lugter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Dec 2010
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    122

    Vaskemaskinen lugter

    Min vaskemaskine lugter ikke særlig godt længere. og tøjet lugter også lidt mærkeligt når det kommer ud..

    Hvad kan det være og hvad kan der gøres mod det?
    Mvh Sommerfuglen/ Sanne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Prøv at tage noget rodalon det tager lugten , sæt vaskemaskinen på 90 grader måske det hjælper , det hjalp mig..og fjerner også det der ligger i dørlågen ...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Husk at vaske en "rigtig" kogevask en gang imellem (også selvom "de kloge" siger det ikke er nødvendigt og er for dyrt)
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  4. #4
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg køber noget der hedder maskinrens og bruger en flaske ad gangen det køber jeg i Bilka og Føtex.

    Men som Flor siger Rodalon er også godt og husk lige at vaske gummikanten ordentligt i alle folderne med rodalonen :-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    20 Dec 2010
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    122
    Den med Rodanlon, har jeg ikke prøvet endnu. Men hvor meget skal der fyldes i og skal den bare vaskes på 95 grader?
    Mvh Sommerfuglen/ Sanne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Jeg tager bolden som jeg kommer sæbe i og fylder den helt ,vasker lige dørens gummiliste af men en opvaskebørste som jeg har til det samme også 90 grader måske du kan komme et håndklæde i så det ikke larmer ...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hmmm har du husket at tømme trevle sien, hvis den er fuld, tja så lugter det fælt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    "
    Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.


    1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor.
    Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.

    2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.

    3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.

    4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.


    Alle vaske er UDEN tøj.
    "


    Jeg har fundet ud af at opvaskepulveret Shine er med klor.
    Og det hjalp på min maskine !
    God fornøjelse :o)



    fra Tove

  9. #9
    Tut Gæst
    Jeg har altid sæbeskuffen og lågen stående åben, så kan maskinen nå at tørre. Min maskine er 4 år gammel og har aldrig lugtet, jeg bilder min ind, at det er fordi den når at tørre mellem hver vask

    fra Tut

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det gør min også Tut
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •