Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: Vaskemaskinen lugter

  1. #11
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tove Se meddelelser
    "
    Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.

    1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor.
    Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.

    2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.

    3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.

    4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.


    Alle vaske er UDEN tøj.
    "


    Jeg har fundet ud af at opvaskepulveret Shine er med klor.
    Og det hjalp på min maskine !
    God fornøjelse :o)


    ''

    Jeg syntes normalt at fru Norus er en klog dame men her syntes jeg altså hun skyder gråspurve med kanoner. Når jeg vasker min igennem en gang med maskinrens og vasker gummiringen med rodalon ja så kører den fint igen min maskine er 6 år gammel og casker upåklageligt og får en rensning af den slags ca 1 gang om året.

  2. #12
    Nora Gæst
    Jeg syntes også, at det er mange gang der anbefales at der vaskes. Sikke en masse vand- og el-spild!
    Min maskine er 16 år gammel og jeg har aldrig vasket på mere end 60 grader. Jeg tørre altid gummi-ringen af efter vask og lader døren stå åben. Jeg har endnu ikke haft problemer med lugt eller mug.
    Nora

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    20 Dec 2010
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    122
    Rodalon og en ren trevlesi, hjalp gevaldigt..

    Men både lågen og skuffen, står altid åben, når jeg ikke bruger den.
    Men jeg kunne se at det vist var i gummiringen ved lågen, at jeg "glemmer" at tørre den med en klud..

    Tak for rådene
    Mvh Sommerfuglen/ Sanne

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •