Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hulsten!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler Hulsten!

    Fik lige lyst til at fortælle om en lille sommerferiehobby, jeg har haft de sidste par år. Jeg finder hulsten! På en stor stenbelagt parkeringsplads, som hører til en efterskole, i nærheden af, hvor jeg bor, finder jeg rigtig mange hulsten. I alt er jeg nok nået op på små hundrede stk. Når skolen holder ferie, er der så at sige frit spillerum til at gå med øjnene tæt på stenene og i løbet af kort tid, bliver man faktisk lidt af en ekspert i at spotte stenene! Alle de hulsten bruger jeg til mange forskellige ting, selvfølgelig hængt op i snore snart sagt overalt på hus, terrasser og drivhus, som pynt på blomsterstativer i krukker og jeg har også anvendt nogle som flaskepynt for enden af en grov snor eller blot som afslutning på et bånd på en gave. Når først man får begyndt, er mulighederne mange. En rigtig billig, sjov og afslappende fornøjelse!

  2. #2
    lis ai Gæst
    Må vi se billeder af dine sten

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Dem har jeg samlet mange af på strandene her i Thy gennem mange år. Nogle trak jeg et stykke bomuldsgarn igennem hullet på og forærede til min mor og mormor.

    Når jeg strikker snore på mine strikkeliser, så binder jeg altid en hulsten i enden af den strikkede snor, så den ikke falder af strikkelisen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Jeg kigger også efter hul sten. Har kun brugt dem til blomster dekorationer.

    Men fik da inspiration også til andet nu, af dig.

    Tak skal du have
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Jeg samler også både store og små.

    Har haft en ide om at ville knytte de større sten på en metal/nylontråd af en slags, og så hænge dem på gavlen af huset. Men jeg har endnu ikke fået den rigtige ide til, hvordan det rent praktisk skal gøres. Så foreløbig ligger de bare og venter.

    Jeg knyttede for år tilbage, et vægstykke i sisalgarn og med små hulsten, det var også ret dekorativt.

    Jeg har engang set hulsten hængt på en kæde, og brugt som "nedløbsrør" fra tagrenden, meget dekorativt.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  6. #6
    Thomas' mormor Gæst
    Jeg hører også til hulstenssamlerne, og forstenede søpindsvin, det er hele familien grebet af.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    08 Nov 2007
    Geografisk sted
    Grenå
    Indlæg
    90
    Her har vi en hulsten til at hænge på køkkenrullen - så flyver rullen ikke fra os, når vi sidder udenfor.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Gode ideer!

    Rigtig mange gode ideer til anvendelse af hulsten, dejligt med så god inspiration! Jeg har for resten også lavet et lille kludevæv, hvor hulstenene holder "trend-trådene" nede. Jeg prøver at tage nogle billeder i morgen og håber jeg kan finde ud af at lægge dem ind.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg hænger hulsten på hegnstråd eller lign. Alt efter stenenes str.
    Der startes med at lave et "øje" til at hænge tråden op i.

    Jeg har ikke noget billede.
    Tråden med sten holder flyttedag hver gang der er en færdig.


    Nogle med kun få sten på, bruges til at holde grene nede, i træer der skal "formes".
    Og sikke ømme buler det giver når man render i dem, så brug dem kun de steder man ikke lige færdes.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Var lidt ude og lede efter billeder til julekalenderen fandt disse billeder af ting hvor man kan bruge stenene til .

    gren.jpg Her er det om at finde en forkrøllet gren men mon ikek det kan lade sig gøre.

    gren2.jpg Stenene her er ikke blot kønne at se på, men hvis man vil have en gren bøjet nedad ( frugttræer) så ser det godt ud på den her måde

    sten3.jpg Den her ide skal jeg bruge til foråret, for så svinger potteren ikke rundt som de selv har lyst til og dumt ser det heller ikke ud.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •