Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Joannadk' s færdige arbejder i 2011

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47

    Joannadk' s færdige arbejder i 2011

    Hejsa.

    Nu har jeg været medlem herinde et stykke tid, men håndarbejdet har bestemt ikke ligget stille.

    Jeg har lige lært at hækle og der er gået sport i at hækle hagesmækker og for nyligt lærte jeg også at hækle blomster af svigermor.
    Ikke alt er lige kønt, men øvelse gør jo mester

    Blomsterne har endnu ikke fået hæftet ender, men jeg satser på at jeg kan bruge enderne til at sy blomsterne på med

    IMG_0049_1.jpg

    IMG_0050_1.jpg

    IMG_0051_1.JPG

    IMG_0052_1.JPG

    Den grønne hagesmæk er til min papsøns nye lillebror, som blev født d. 17/6-11. Min papsøn, Casper, spurgte hvad jeg nu var igang med og da jeg var igang med at hækle hagesmæk, blev vi enige om at jeg også skulle lave en til hans lillebror

    Det var vist alt for denne gang

    Joannadk
    Sidst redigeret af Joannadk : 10-07-2011 kl. 13:00 Årsag: Manglende billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47

    Nye ting.

    Hejsa.

    Jeg har fået lavet lidt, selvom vi har fået et lille nyt familiemedlem, som tager noget tid. Han hedder Bølle og er en lille dværgpapegøje.
    Det er nu hyggeligt at sidde med håndarbejdet og hyggesludre med ham og kigge på ham, for han er en sjov lille fyr

    Jeg har fået hæklet en hagesmæk med hulmønster, som den jeg tidligere ledte efter opskriften på og med hjælp herinde fra, fandt jeg ud af hvordan den skulle laves. Jeg har dog ikke lavet hulmønster på hveranden række, men på hver 4. række.

    Der er også strikket et par herresokker og tilsidst har jeg hæklet et halstørklæde af nogle af alle mine rester. Det var dejligt at få brugt nogle af dem

    Det var så alt for denne gang.

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så blev jeg lige færdig med et par UFO'er igår, så de kommer lige her. Der et et strikket halstørklæde og endnu en hagesmæk
    Og her kommer også et par billeder af Bølle

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Halli halløjsa.

    Så har jeg fået lidt mere håndarbejde fra hånden, selvom vi har fået endnu et lille nyt familiemedlem. Vi syntes Bølle skulle have en legekammerat. Hun hedder Luna og er snart 4 mdr.
    Jeg nyder i den grad at sidde med mit håndarbejde og kigge på de 2 små. der er gang i den det meste af tiden og de er ret sjove at kigge på.

    Nå, det var håndarbejdet vi kom fra.

    Jeg er ret stolt over at jeg har fået strikket et par HÆLIX-sokker. Opskriften kommer herinde fra. Og jeg er blevet ganske godt tilfreds med resultatet.

    Og ellers er det blevet til et halstørklæde, et par damesokker og et par børnesokker.

    Tilsidst tillader jeg mig lige at vedhæfte et par billeder af Luna og Bølle.
    Det første er af Luna selv og det sidste er af dem begge to, hvor Luna sidder til venstre og Bølle sidder til højre.

    Det var vist alt for denne gang.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så er der lavet lidt mere nyt.

    Det blev til et halstørklæde i perlestrik og et par damesokker og til sidst en hæklet hagesmæk med blomster på :-)

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så har jeg fået lidt mere fra hånden. Det er blevet til en sjælevarmer til mig selv og den er afprøvet og er dejlig varm, for det er jo blevet småkoldt om aftenen.

    Og så har jeg lavet bestillingsarbejder til min nieces lille datter på ½ år. Indtil videre har jeg strikket en tynd jakke i strømpegarn, som hendes mor har bestilt, til at have på indenunder den varme kørepose i barnevognen. Og så er det også blevet til en hagesmæk.

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så har der igen været gang i strikketøjet og hæklenålen. Denne gang er det blevet til en sjælevarmer til mig selv. Den er dejlig varm

    1 Nessie og 1 par børnesokker og 1 par voksensokker.

    Og så lidt mere af min nieces bestilling, til sin lille datter på ½ år. I denne omgang har jeg fået strikket en djævlehue og hæklet en hagesmæk til hende.

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Så er der strikket lidt igen.

    Jeg er blevet færdig med den sidste djævlehue til min nieces datter og hele pakken vakte stor glæde.

    Så ringede en af mine venner og hørte om jeg da ikke lige kunne strikke 4 par sokker til ham og 4 par sokker til hans mor, som havde forelsket sig i dem jeg strikkede til ham sidste år. Jeg har dog kun fået taget billeder af 2 par af dem. Men den kolde vintertid er reddet hos dem, der nu har lækre, varme sokker resten af vinteren

    Her forleden blev jeg færdig med mit eget halstørklæde. Det var også ved at være på tide, for det er jo blevet rigtig koldt udenfor.

    Og igår aftes blev jeg så lige færdig med et halstørklæde mere, som er lavet på min nye strikkeramme. Den skal jeg nok blive glad for.

    Det var alt for denne gang. Glædelig Jul

    Joannadk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Joan

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •