Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Undgå udskridninger

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38

    Undgå udskridninger

    Hvordan Undgår I udskridninger?

    Jeg har lidt problemer med at når jeg brodere større ting så skrider stoffet gerne for mig! dette sker uanset om jeg har alm riveflise eller den strygebare underneden og det ser jo ikke voldsomt pænt ud!

    Hvordan gør I?

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af SusKahl Se meddelelser
    Hvordan Undgår I udskridninger?

    Jeg har lidt problemer med at når jeg brodere større ting så skrider stoffet gerne for mig! dette sker uanset om jeg har alm riveflise eller den strygebare underneden og det ser jo ikke voldsomt pænt ud!

    Hvordan gør I?
    Jeg går ud fra det er maskinbroderi du mener. Når du bruger de store rammer eller noget glat stof, så er det godt med noget skridsikker gummi rundt i rammen sammen med stof og vilies. Du kan få det i små ruller i Jysk eller i meter mål i Stof og stil. Har ikke lige et billed her, men kan lave en serie til dig i morgen eftermiddag. Har du prøvet og fikse rundt om stoffet inden du brodere.

    Inger

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    jeg vil meget gerne have en vejledning.

    hvad mener du med at fikse?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Hvis du har designer er der en knap der hedder fiks, ellers betyder det risting hele vejen rundt om motivet.

    Der findes en art papir med noget lim på så du kan klister stoffet fast, Solky har noget lim spray du også kan bruge.
    De ruller der er tale om, er det man bruger til at lægge i bunden af skuffer, de koster omkring 20 kr. for en rulle.
    Du kan også sætte små stykker meget fint sandpapir på indersiden af rammen.
    Hilsen Prinsessen

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Skridsikkert underlag købes i Stof og Stil. Ellers i Fakta har dem tit til en 20 kr.
    http://www.stofogstil.dk/ImageRoot/8...8/800208_s.jpg +

    Skridsikker underlag natur let kvalitet

    Varenr. 800208

    Her er rammen som jeg har lagt oven på og tegnet rundt med en rød tus. Inden jeg klippede rammen ud målte jeg en ½ cm inde i rammen. Lægger vilies på og det skridsikker derefter rammen oven på trækker det hele på plads og mit har aldrig skredet når det var på. Rigtig god til Lace broderier.

    Fix knappen er en rifunktion (Husqvarna maskinerne) som bruges hvis man ikke har eller stoffet ikke kan tåle rammen såsom silke og organza. Håndklæder har jeg aldrig sat i rammen da det er for tyk og bruger fix knappen som rier rundt om broderifeltet inden broderingen. Hvad andre maskinmærker har, ved jeg ikke.
    Håber det hjælper dig ellers må du sige til.
    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Skridsikkert underlag købes i Stof og Stil. Ellers i Fakta har dem tit til en 20 kr.
    http://www.stofogstil.dk/ImageRoot/8...8/800208_s.jpg +

    Skridsikker underlag natur let kvalitet

    Varenr. 800208

    Her er rammen som jeg har lagt oven på og tegnet rundt med en rød tus. Inden jeg klippede rammen ud målte jeg en ½ cm inde i rammen. Lægger vilies på og det skridsikker derefter rammen oven på trækker det hele på plads og mit har aldrig skredet når det var på. Rigtig god til Lace broderier.

    Fix knappen er en rifunktion (Husqvarna maskinerne) som bruges hvis man ikke har eller stoffet ikke kan tåle rammen såsom silke og organza. Håndklæder har jeg aldrig i rammen da det er for tyk. Hvad andre maskinmærker har, ved jeg ikke.
    Håber det hjælper dig ellers må du sige til.
    Inger
    Hej Inger.
    Nu må jeg spørge(dumt?)-hvordan kan du brodere på håndklæder uden ramme?Det er jo rammens bevægelser der styrer broderiet? Jeg har en Designer SE.Har ingen problemer med håndklæder.

    Desuden kan man købe skridsikkert materiale i rammens str.

    Hilsen Merete

  7. #7
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af merete ejlerskov Se meddelelser
    Hej Inger.
    Nu må jeg spørge(dumt?)-hvordan kan du brodere på håndklæder uden ramme?Det er jo rammens bevægelser der styrer broderiet? Jeg har en Designer SE.Har ingen problemer med håndklæder.

    Desuden kan man købe skridsikkert materiale i rammens str.

    Hilsen Merete
    Hej
    Der findes ingen dumme spørgsmål kun svar så spørg du bare løs.
    Har heller ikke problemer med håndklæder eller andet, det var bare en oplysning.
    Ikke i rammen er jo selvfølgelig fordi jeg så bruger fix funktionen som findes på vores maskiner. Skridsikker materiale færdig købt er jo dyrt i indkøb og det vil jeg ikke give, når jeg selv kan lave det og bruge pengene på noget andet. Der findes jo altid alternativer som er lige så gode i næsten alt.




    Inger

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    jeg takker mange gange.
    det med at ri stoffet fast til rivefleecen jeg syntes jeg får nogle grimme mærker hvor den er riet fast.
    senere idag køre jeg i Ikea mon ikke jeg også kan finde et billigt alternativ der...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Dec 2010
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    120
    Til håndklæder bruger jeg vandopløslig både under og over, jeg syntes ikke at fix laver mærker i det jeg syr.
    Hilsen Prinsessen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •