Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: blocking af firkanter, bruger I det?

  1. #1
    haledyr Gæst

    Spørgsmål blocking af firkanter, bruger I det?

    Jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk - men i den bog jeg har købt (200 crochet blocks) stå der, at man skal 'block' firkanterne før man hækler dem sammen.

    Firkanterne sættes på en plade med nåle og enten dampes eller hældes koldt vand på. Så skulle alle firkanter få samme størrelse.

    Gør I sådan?
    Har det den store betydning at de ikke er nøjagtigt lige store?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kan fortælle dig, det er et rent helved, at sy/hækle noget sammen, der ikke har den samme str. tæppet bliver vind og skæv.. så man mange gange må hækle en ekstra maske her og der, så sørg endelig for de er ens..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    Jeg synes, det er svært at få det pænt i sammensyningen, hvis firkanterne ikke er lige store.

    De skal ikke afvige ret meget i størrelsen, før du er nødt til enten at strække meget, eller lave små folder, for at få det til at passe.

    Så gør dig selv den tjeneste at blokke dem, det vil bare være så ærgeligt med det store flotte arbejde du har lavet, hvis det bliver skævt i slutresultatet.

    Det hedder også blokke på dansk.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  4. #4
    haledyr Gæst

    Taler

    Jamen så tror jeg faktisk hellere jeg vil give firkanterne en ekstra omgang og få det til at passe på den måde. Det andet virker ret avanceret.

    Jeg har siddet og målt dem, langt de fleste er 9 cm, men der er også en del der er knap en ½cm større eller mindre.

    Næste gang må jeg sørge for de alle har samme størrelse undervejs.

    Mange tak for de lynhurtige svar. :D

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •