Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hvordan laver man en kost i mini størrelse?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    Hvordan laver man en kost i mini størrelse?

    jeg ville gerne lave en lille kost, inspireret fra gammel tid til mit dukkehus, men jeg har forgæves søgt på nettet efter en opskrift.

    selv på en kost i alm. størrelse kan jeg ikke finde en opskrift, den kunne jo bare kopireres ned eller jeg kunne bruge grundprincipperne, men indtil videre er det bare ikke lykkedes for mig.

    kan nogle på rokken hjælpe ?

    det måtte gerne være sådan en bred fejekost med lange hår/strå.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Hvis det er en gammeldags riskost, du søger, kan du bruge en håndfuld tynde pilegrene og en lidt tykkere i midten - skaftet. Det hele bindes sammen med en grov snor eller en opblødt pil. Hvis du bruger friske pilekviste, skal du binde meget stramt ellers falder kosten fra hinanden, når pilen tørrer ind. Det tager ikke lang tid at tørre tynde kviste - et varmt gulv er godt.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    tak for opskriften. nu er det til et dukkehus, så pilekviste er nok lidt for store.

    men det er sådan en gammel riskost, der kunne være udgangspunktet. vil søge på google igen. måske kommer der denne gang et billede, som jeg kan bruge som inspiration.

    tak for dit forslag og opskriften :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  4. #4
    Rysse Gæst
    Kan du ikke bruge tørrede græsstrå i stedet for pil.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Kan du ikke bruge tørrede græsstrå i stedet for pil.
    Ja, eller kinesertråd med en tandstikker til skaft, hvis det skal være lillebitte

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Jeg har en masse hestehår, så hvis du vil have noget af det må du lige skrive en pm, hvis jeg er længe om at svare dig er det pga ferie.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    hestehår - det var en god ide !

    har to veninder, som begge har heste, vil spørge dem, om de vil tage lidt med til mig. det er jo perfekt til at lave sådan en riskost af. har også fundet nogle billeder, hvor jeg tror, at jeg kan lure teknikken af :-)

    tak for hjælpen - det er jo det, jeg siger. man skal bare søge efter hjælp herinde, og så får man straks en masse gode ideer serveret ;-D
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #8
    lillebi Gæst
    Jeg har med held lavet en ud af en lille kroget kvist og kokoshår....det giver den lidt brugte ,hekse agtige kost :)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    min veninde tager hestehår med til mig på onsdag. glæder mig til at være kreativ ;-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  10. #10
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    min veninde tager hestehår med til mig på onsdag. glæder mig til at være kreativ ;-)
    Sidder allerede og glæder mig til at se resultatet af din hjemmelavet mini kost

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •