Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: patchwork stof smitter af?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Skævinge
    Indlæg
    64

    Spørgsmål patchwork stof smitter af?

    Er der nogle som har været ude for at patchwork tekstiler smitter af/farven løber når de vaskes?

    Er der nogen som har opdaget at de krymper?
    VH Rosa


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg kan kun svare for mig selv , gennem de 25 år jeg har syet patchwork
    har jeg ikke været ude for nogen af delene , heldigvis da .
    Det forudsætter naturligvis at man køber det rigtige p.w.stof
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Oct 2008
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    18
    Jeg har hellere ikke selv prøvet, at stoffet har smittet af, men
    jeg har set andres arbejder, hvor stoffet har smittet af på de
    lyse stoffer. Det er især stærke røde og lilla farver, så dem undgår
    jeg helst.
    Men er du i tvivl, så vask en lille prøve, så kan du også se, om
    det krymper.

    Hilsen Lis

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2011
    Geografisk sted
    Fredericia
    Indlæg
    47
    Hejsa.

    Jeg har en svigerinde, som gør meget i patchwork. Hun skyller altid stoffet op før brug og stryger det, inden hun syr. Så skulle overskudsfarven være væk.

    Joannadk

  5. #5
    Elise Gæst
    Jeg har endnu ikke været ude for at farverne smitter af, selvom jeg næsten aldrig vasker stoffet før jeg bruger det.

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Hvis du køber de originale japanske og amerikanske pw stoffer smitter de ikke af og de kryber heller ikke, men de koster altså også derefter - til gengæld er de super lækre og nemme at arbejde med også ved syning i hånd :-)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Lige mine ord Jeanne , det er superlækre stoffer , og hvem har lyst til at bruge rigtig mange timer på et projekt i alm. stof , som så er helt ødelagt efter første vask .
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Samme her...

    Citat Oprindeligt indsendt af Elise Se meddelelser
    Jeg har endnu ikke været ude for at farverne smitter af, selvom jeg næsten aldrig vasker stoffet før jeg bruger det.
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  9. #9
    strikpigen Gæst

    stoffer

    Jeg syr ikke patchwork, men jeg strikker på maskine.

    Men sagen er den at jeg kender en som har en stofbutik med patchwork stoffer, hun var faktisk ude for, at en kunde havde købt en masse stof til et sengetæppe, kunden havde købt stoffet i forskellige butikker, hvor der var noget som passede til hendes tæppe, hun havde købt det hele i butikker hvor man handlede patchworkstof, men hun kom til butikken som min bekendt har, for at købe noget stof som skulle side bag på, her viste hun stolt alle sine håndplukket stof til sit tæppe frem til damen i butikken.

    2 stykker stof som hun havde købt, lå nu tilfældigvis også i denne pågældende butik, på kundens stof stod der patchworkstof med store bogstaver, men damen i butikken havde tilfældigvis det samme stof, men det var faktisk alm bommuld stof, og hun havde faktisk givet det samme for stoffet som patchworkstof koster.

    Kan i lige forstille jer hvad der var sket, hvis denne kunde havde fået syet tæppet, og efterfølgende vasket det?
    Jeg mener helt klart, at nogle forretninger nok skulle intressere sig lidt mere for hvad det er de står og sælger

    Ha en dejlig søndag

    Knus
    Strikpigen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Synes lidt det er en tillidssag at handle stof.. jeg har nogle få butikker som jeg gang på gang kommer i... og DEM stoler jeg på...

    Laver jeg noget af mærkelige rester, så vasker jeg altid først...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •