Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hjælpe.. mangler nogle ideer til plejecenter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85

    Hjælpe.. mangler nogle ideer til plejecenter

    jeg er kommet i tanke om en tossede ide, og kunne godt bruge lidt hjælp... jeg arbejder på et ældrecenter og fik den tossede ide at lave en pakkekalender der op til i år, med ting jeg selv har lavet så tænkte om I dejlige med rokkere kunne komme med nogle gode ideer til hvad jeg kunne lave som ikke koster det vilde eller..

    det startede med at jeg ville lave to bordløbere til deres spiseborde og mens jeg sidder og laver på den ene nu fik jeg ideen til pakkekalender med 24 sjove ting der op til..
    vi har nemlig ikke ret meget julepynt der oppe da vi for to år siden var en afdeling men blev til 3 så det "gamle" julepynt skulle deles ud på 3 afdelinger så er der jo ikke ret meget til hver....

    og man bliver jo nød til at være i rigtig god tid når det er 24 gaver man skal lave...

    glæder mig til at høre jeres ideer

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Rigtig god og betænksom idé du har fået

    Hvad med en pude med et lille julebroderi på?
    Et hæklet julemandspar (de kunne evt. få Julemor den ene dag, og julemanden dagen efter).
    Strikkemarie har også lavet nogle søde små hæklede nisser - de såkaldte gnomes. Mønstret finder du her:http://www.ravelry.com/patterns/library/simply-a-gnome

    Og her er der lidt flere nisser:
    http://www.ravelry.com/patterns/sear...omes&sort=best

    Det var bare et par idéer fra min side.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Jan 2010
    Geografisk sted
    horsens
    Indlæg
    29
    vil gerne flette nogle julehjerter vis du skaffer papiret til det.. generalt julepynt i papir.. det flyder heller ik meget og kan hænge i alle viduer..


    hva med at sætte de ældrene til at lave noget julepynt i dec. der er sikkert nogle som er kreative.. jeg vil godt komme og holde nogt kursus i nogle julekort hvis i ønsker det...
    Medlem i fødselsdagsgruppe 6.

    Besøg min blog og følg med i min hverdag.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Julehjerter, kræmmerhuse, stjerner osv. kan også strikkes eller hækles.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tina Gæst
    Super god ide' du der har fået.

    Hvad med nogle hæklede julehjerter ?
    Julepynt skåret i karton til vinduerne og evt. til at hænge i lofter og lamper.
    Syede fyrfadslysestager af grønlandske perler ( jeg regner med, at i ligesom på mit arb. har elektriske fyrfadslysestager )

    Og så synes jeg du skal lave en tråd herinde på Rokken, hvor du viser os alle, hvad der kommer til at være i de 24 pakker.

    Rigtig god arbejdslyst

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    det er nogle gode ideer i alle sammen kommer med så må vi se hvor mange af dem jeg kan føre ud i livet...

    Loxx.. tak for tilbuddet om at komme op på mit arbejde men de beboer i min afdeling er ikke i den kreative ende det har vi prøvet flere gange det er ikke lige dem de vil heller se en god gammel dansk film... men tager nok tilbuddet om at du hjælper med at lave nogle hjerter eller noget af papir..

    Tina jeg skal nok lave en tråd her inde når den tid kommer.. kan jo lave en form for julekalender her inde med billeder af hvad de får til afdelingen hver dag i december :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    Bubbihund.. jeg kan rigtig godt lide de nisser men jeg er ikke så godt til det med at hækle efter opskrift.. desværre men prøves skal de da...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Et år da jeg arbejde på Ellingbjerg plejehjem i Højby sad vi 2 sygehjælper ( ja det er rigtig sad, det var der tid til den gang ) og arbejde på en 1 meter høj nisse i dagligstuen midt imellem beboerne og aldrig har en nisse været diskuteret mere end den og lige så fik det snakke tøjet igang imellem beboerne, den fik til sidst en træ rod at sidde på i gang arealet... men det at sidde imellem beboer og bare lade det hele flyde og få at vide det var forkert at sy trøjen til nissen sammen på den måde og der skulle nogen andre knapper i og så få dem til at hjælpe det var fedt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    I sikke en rigtig go ide. Den ide kunne jeg nemt forfalde til at følge med på. Jeg er nattevagt på et plejehjem helt alene så der er tid ind imellem til at lave lidt.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    uha det bliver bedre og bedre... men hundeuld, som du siger med den gang du arbejde på plejehjem var der tid til at sidde og hygge med sådan noget ved beboerne, det er der jo desværre ikke den dag i dag.. jo måske i en enkel weekend eller to, men aldrig i hverdagene... men måske man skulle prøve det alligevel en dag :) og jeg så skal bruge lidt af min fritid en eftermiddag det går jo nok...

    Jeanne... Jeg har aldrig prøvet det med Patchwork, så men ja også en mulighed...

    Nattrolden... du er mere end velkommen til at bruge den ide også.. jeg skal selv have nogle nattevagter her sommeren over og der regner jeg også med at bruge de ledige stunder til at lave nogle af tingene...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •