Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Specielt til perle-synings-folkene

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Specielt til perle-synings-folkene

    For mange år siden, tilbage omkring 1990 købte jeg to perleopskrifter, jeg mener at huske, at de ikke var danske, vist noget med "Elisa" eller sådan noget, og den ene var en lille barnevogn lavet omkring et flamingoæg, hvor der blev skåret lidt af, så der kom "kaleche". Den anden var en luftballon med en lille babydukke der ligesom hang i noget der lignede en ble. Modellerne var vist i både lyseblå og lyserøde.

    Jeg har syet rigtig meget i perler, men efter ikke at have brugt det nogle år, fik min ex-svigerdatter alt hvad jeg havde. Men nu hvor børnebørnene er begyndt at ankomme, vil jeg gerne sy disse modeller til dem, men nu kan jeg ikke hitte opskrifterne nogen steder.

    Skulle jeg være så heldig at een af Jer ligger inde med disse opskrifter vil jeg meget gerne købe dem, evt. låne, hvis jeg må

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2010
    Geografisk sted
    4652 Hårlev
    Indlæg
    22
    Hmm jeg er ret sikker på jeg har en opskrift med en barnevogn som du beskriver, men det er en kylling mener jeg at kunne huske der går med den , jeg har ihvert fald engang lavet sådan en barnevogn med en kylling
    men den med bleen kan jeg ikke huske men en almindelig luftballon med en kylling har jeg lavet men mener mine er fra stenboden eller århhhh det kan jeg ikke huske
    men jeg vil gerne kigge efter dem, de er lidt gemt da det er længe siden jeg sidst har syet med perler, hvis det har interesse

    God søndag

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af bms Se meddelelser
    Hmm jeg er ret sikker på jeg har en opskrift med en barnevogn som du beskriver, men det er en kylling mener jeg at kunne huske der går med den , jeg har ihvert fald engang lavet sådan en barnevogn med en kylling
    men den med bleen kan jeg ikke huske men en almindelig luftballon med en kylling har jeg lavet men mener mine er fra stenboden eller århhhh det kan jeg ikke huske
    men jeg vil gerne kigge efter dem, de er lidt gemt da det er længe siden jeg sidst har syet med perler, hvis det har interesse

    God søndag
    Tak for tilbuddet, måske jeg vender tilbage. Har lige fundet ud af, at en af mine andre svigerdøtre mener, at een af hendes mors veninder måske har een eller begge opskrifter, så det hører jer nærmere om her først på ugen.

  4. #4
    Tina Gæst
    Firmaet hedder Elise.
    Har desværre ikke disse opskrifter.
    Pøj pøj m. din videre søgen.

    http://ila-hobby.dk/NYHEDER/Perlemoe...ifthaefte.html

    Ved ikke om du kan finde noget her !!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Firmaet hedder Elise.
    Har desværre ikke disse opskrifter.
    Pøj pøj m. din videre søgen.

    http://ila-hobby.dk/NYHEDER/Perlemoe...ifthaefte.html

    Ved ikke om du kan finde noget her !!

    Tusind tak skal du ha', der vil jeg da ligge kigge engang.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2010
    Geografisk sted
    4652 Hårlev
    Indlæg
    22
    Oki du vender bare tilbage hvis jeg skal kigge efter den
    God mandag

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    jeg ville overveje at finde en nyere udgave - perlerne har ændret størrelse, så de ældre opskrifter passer ikke på formene mere desværre :(
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •