Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Rengøring af fliser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182

    Rengøring af fliser

    Vi har hvide fliser på badeværelset og jeg synes der både på dem og blandingsbatteriet er meget kalk.

    Har forsøgt med eddike og minuskalk, men synes ikke det tager det hele, (at huske at tørre dem efter hver bad er ikke en realistisk løsning hos os)
    hvad bruger I ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Sørme om ikke jeg lige har fået en pm fra en der da lige kunne sende mig noget - hvor er det altså fantastisk med sådan et forum :0)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jo , det er fantastisk , du må da gerne oplyse mig om navnet på vidundermidlet , når du får det
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    flasch4 Gæst
    men til andre der gerne vil have et svar på spørgsmålet
    så er wc rens( sort hardol er super effektivt) altså et vidunder middel til at gøre vask armatur
    fliser m,m mere rent bare påsmør det med en blød svamt lad det sidde i op til 10 minutter hold øje med det så skal det skylles grundigt jeg bruger vores haveslange og så pudser man ligge efter med et viskestykke

  5. #5
    lenemormeinild Gæst
    Afspændning som ellers bruges til opvaskemaskinen er også efektivt det skal bare smørres på og så lade det stå nogle timer hvis det er meget slemt og så skal det bare spules godt af og kalken er væk (jeg har fået tippet af en kollega men har ikke selv nået at prøve det af endnu)
    men det er da værd og prøve hvis det evt afligevel står i skabet:-)

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af flasch4 Se meddelelser
    men til andre der gerne vil have et svar på spørgsmålet
    så er wc rens( sort hardol er super effektivt) altså et vidunder middel til at gøre vask armatur
    fliser m,m mere rent bare påsmør det med en blød svamt lad det sidde i op til 10 minutter hold øje med det så skal det skylles grundigt jeg bruger vores haveslange og så pudser man ligge efter med et viskestykke

    Det gør jeg også og så fik vi jo nyt badeværelse her i december og mureren fortalte mig at hvis man vaskede fliserne med autoshampoo ville de sky kalken og det passer sørme helt - for hos os er det ret urealistisk at tørre grundigt op inden vandet er tørret af sig selv.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Jeg har prøvet wc rens, vi bruger godt nok änglemark, men synes ikke det var vildt effektiv på fliserne, men faktisk godt til amaturet.

    Afspændig har vi da stående, så måske det skal prøves :0)

    Er nogle svampe jeg får tilsendt, men skriver selvfølgelig her :0)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •