Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mig ikke forstå ;o)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Spørgsmål Mig ikke forstå ;o)

    Hmmmm....så tænkte jeg, at jeg sikkert kunne finde ud af Hundeulds nye "Lue"-opskrift...men jeg forstår simpelthen ikke hvad man skal gøre her:


    Når der er 7 masker gøres det indenfor 3 masker i
    hver side, så danner det den flotte kant rundt om firkanten.


    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Uden at have læst opskriften vil jeg tro at det er udtagningerne der menes. Så vil de 2 m nemlig danne sådan en rigtig fin kant

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hmmmm....så tænkte jeg, at jeg sikkert kunne finde ud af Hundeulds nye "Lue"-opskrift...men jeg forstår simpelthen ikke hvad man skal gøre her:






    Jeg vil strikke således:

    1. Slå 3 m op
    2. Strik 1 m, strik løkken drejet, strik 1 m, strik løkken drejet, strik 1 m
    3. Når du har 7 m, således:
    4. Strik 3 m, strik løkken drejet, strik til 3 m igen, strik løkken drejet, strik 3 m.
    Og sådan fortsætter du på hver anden pind.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Nå ja, glemte lige.....

    Når du skal tage ind, strikker du 3 m og strikker 4.og 5. maske sammen, og i slutningen af pinden strikker du 4. og 5. sidste maske sammen og strik 3 m.
    Når du så har 7 m tilbage, strikker du 1 m og de næste 2 sammen, strik 1 m, de næste 2 sammen og 1 m.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Jeg vil strikke således:

    1. Slå 3 m op
    2. Strik 1 m, strik løkken drejet, strik 1 m, strik løkken drejet, strik 1 m
    3. Når du har 7 m, således:
    4. Strik 3 m, strik løkken drejet, strik til 3 m igen, strik løkken drejet, strik 3 m.
    Og sådan fortsætter du på hver anden pind.
    Hmmm...desværre forstår jeg heller ikke det. Hvordan strikker man løkken drejet? Jeg skal nok se billeder, før jeg fatter hvordan man gør
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Når du har strikket nogle masker og du holder pindene lidt fra hinanden, kan du se "løkken", det er tråden fra forrige række der forbinder to masker. Du tager højre pind og løfter løkken - eller tråden om du vil - op på venstre pind. At strikke den drejet betyder, at du stikker pinden ind "udefra", altså så spidsen af pinden peger ind mod dig selv, og så strikker du den. Når den strikkes drejet på den måde, kommer der ikke noget hul.

    Lige pludselig finder du fidusen og siger du "Nå ja da, er det ikke andet"

    Men hvis det stadig kniber, laver jeg gerne en lille fotoserie i morgen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg plejer at stikke pinden ind fra højre mod venstre i den bageste del af det opsamlede garn, tage garnet rundt om pinden og så trække den tilbage igen. Sådan stikker jeg drejet ret.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Når du har strikket nogle masker og du holder pindene lidt fra hinanden, kan du se "løkken", det er tråden fra forrige række der forbinder to masker. Du tager højre pind og løfter løkken - eller tråden om du vil - op på venstre pind. At strikke den drejet betyder, at du stikker pinden ind "udefra", altså så spidsen af pinden peger ind mod dig selv, og så strikker du den. Når den strikkes drejet på den måde, kommer der ikke noget hul.

    Lige pludselig finder du fidusen og siger du "Nå ja da, er det ikke andet"

    Men hvis det stadig kniber, laver jeg gerne en lille fotoserie i morgen.
    Hvis du har tid og lyst, så vil jeg meget gerne se en fotoserie - for du har sikkert ret, jeg vil nok bare tænke: arh hva', var det ikke andet?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Beklager jeg ikke nåede at tage lidt billeder i går, der kom uventede gæster, og vi havde netop købt Gavalia, så de blev hængende

    Men jeg fandt lige en video "på pinden", som viser det.

    http://www.youtube.com/watch?v=PJngSAHq_Iw;autoplay=1

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, det er da bare helt iorden - tusinde tak for linket, det skal lige nærstuderes
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •