Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Dåselysestager

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Dec 2009
    Geografisk sted
    2750 ballerup
    Indlæg
    29

    Dåselysestager

    Jeg er lige kommet hjem fra New York, hvor jeg købte denne fine genbrugslysestage på gaden, for 2 $
    Jeg har selv lavet de flade runde lysestager. Dette er en ny variant.
    Den er fin, syntes jeg. Utroligt hvad man kan finde på!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Jeanne Thøgersen Gæst
    meget flotte stager.

    Kommer til at tænke på de trillebører og gyngestole af tomme dåser der engang var i omløb til tørrede blomster.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Dec 2009
    Geografisk sted
    2750 ballerup
    Indlæg
    29
    Dem har jeg ikke hørt om... kan du beskrive dem eller har du en ide om hvor jeg kan se dem ?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2011
    Geografisk sted
    region midt
    Indlæg
    235
    Citat Oprindeligt indsendt af Jeanne Thøgersen Se meddelelser
    meget flotte stager.

    Kommer til at tænke på de trillebører og gyngestole af tomme dåser der engang var i omløb til tørrede blomster.
    ja jeg kan huske min mor havde sådan en gyngestol
    Se mere på min hjemmeside/blog
    At skabe lykke for andre
    er at skabe lykke i livet

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tak fordi du tænkte på at tage billeder, så vi her på rokken kan være med på en kigger

    Sjov ide med genbrug, hvis der er nogen af jer der giver jer ud i at lave noget, så lad os endelig være med der også..jeg er vild med genbrug
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det var da en rigtig god idé...kan bare ikke helt greje hvordan de har lavet toppen...hmmmm
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Dec 2009
    Geografisk sted
    2750 ballerup
    Indlæg
    29
    Først skar han alt ud foroven..
    - så skar han lodrette riller i den nederste del - og derefter skrå riller i den øverste del af dåsen.
    Han klemte den nederste del lidt sammen (omkredsen), og fik stykkerne der var skåret op til at ligger over hinanden, ved at trykkede hver anden ind og derefter ligge de andre over.
    Den øverste del af dåsen trykkede han ud, rillerne gør at dåsen kan blive presset ud.
    Han arbejdede med en hobbykniv og en klud, så han ikke kom til skade ved at rive sig på dåsen.
    Håber at denne forklaring kan hjælpe lidt på vej...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Jan 2011
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    187
    Ej ..det må jeg lige tage et tjek på jeg tager til Florida på mandag ..måske de laver dem der også ...

    Flot arbejde..

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Birgit Cordua Se meddelelser
    Først skar han alt ud foroven..
    - så skar han lodrette riller i den nederste del - og derefter skrå riller i den øverste del af dåsen.
    Han klemte den nederste del lidt sammen (omkredsen), og fik stykkerne der var skåret op til at ligger over hinanden, ved at trykkede hver anden ind og derefter ligge de andre over.
    Den øverste del af dåsen trykkede han ud, rillerne gør at dåsen kan blive presset ud.
    Han arbejdede med en hobbykniv og en klud, så han ikke kom til skade ved at rive sig på dåsen.
    Håber at denne forklaring kan hjælpe lidt på vej...
    Både gyngestolen, trillebøren og en trehjulet cykel var lavet ligesådan. Og så siger søster kvik at der også var en ladvogn i samme princip men den var lavet af 2 dåser de satte sammen.

    Tror at de var supermoderne da jeg var en stor pige/ung pige 74 - 81 eller deromkring og jeg kunne ikke drømme om at købe en dengang - det var sådan lidt bedstemoragtigt for os unge :-)

    YESYESYES jeg har røde ører:-I

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    02 Dec 2009
    Geografisk sted
    2750 ballerup
    Indlæg
    29

    Dåselysestage

    Og her med et fyrfadslys i....
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •