Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Nu skal ærmerne på, men jeg kan ikke tyde hvordan.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182

    Nu skal ærmerne på, men jeg kan ikke tyde hvordan.

    Jeg har lukket 2 x 8 masker og der skal ærmerne strikkes ind (alt er på rundpind), så skal jeg sætter ´2 x 8 masker over her ikke?

    Derefter skal jeg strikke 2 masker sammen de 4 steder delene mødes - på hver 2 pind. (raglan)

    Men hvordan kommer der så flere masker fra ærmerne med ind?

    Skal jeg tage en ny maske ind ved hver samling eller?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Aug 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    20
    Du har lukket af for 8 masker i hver side på ryg og forstykke. Så skal du strikke ærmerne på over der hvor de 8 masker er lukket. Hvis du skal lukke 8 masker af på ærmet - gøres det ved at lukke af for 4 masker i hver side.

    Du forsætter mønstret på ærmerne for sig - og ryg og forstykke for sig. Lukker af i raglan - dvs. 8 indtagninger på hver foreskrevet omgang, og derved bliver mønsterrapporterne mindre også på ærmerne.

    Lama

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    Nu ved jeg ikke hvad du strikkede sidst.Kontroller først om der er lige så mange masker imellem de to aflukninger på bolen d.v.s. både ryggen og forstykket. Lad os så sige at du starter i venstre side som vender ud mod dig selv. Strik den ene ærme sæt en mærketråd i en kontrastfarve her, så tager du bolen og begynder at strikke i venstre side af de aflukkede masker, sætter igen en kontrasttråd her, så strikker du det andet ærme,igen en kontrasttråd og så strikker du videre på bolen til du når den første ærme, her plejer jeg at sætte en kontrasttråd i en anden farve end de andre kontrasttråde jeg har brugt. Nu er du nået rundt.

    Nu kan du strikke 2 masker sammen på begge sider af kontrasttrådene. Nu ved jeg ikke hvad der står i opskriften, men raglanintagningen sker på begge sider af kontrasttrådene.

    Det at du skulle have en anden farve kontrasttråd var fordi, at efter den kontrasttråd begynder du en ny omgang og kan følge med hvornår du tager af og hvornår du ikke gør det.

    Et godt råd kan jeg give dig: Kontroller af og til, mens strikningen kryber opad, om der er ens masketal på begge ærmerne og på forstykket og rygstykket, ellers får du ikke et pænt raglan.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    På hver side af mærket, ja det giver mening, selvfølgelig!

    Jeg kan stadig ikke gennemskue hvordan jeg får resten af maskerne fra ærmerne med på pinden?

    Skal jeg bare lukke dem på ærmerne på den ene siden af mærket?
    Skriver lige opskriften ind
    Strik ærmerne ind hvor der er lukket til ærmegab, sæt et mærke hvor delene mødes og tag ind til raglan således : strik de sidste 2m før mærket dr.r sammen og de 2 m efter mærket r sammen = 8 m taget ind. Fortsæt efter diagram og tag ind på hver 2.omg til der er 80 m tilbage.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    hov dem jeg skal strikke sammen må da være en fra ærme og en fra for/bagstykket.

    Men skal jeg så gør noget på den omgang hvor jeg ikke tager ind?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Aug 2008
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    20
    Du tager ind på flg. måde - 2 masker fra ærme 1 - 2 masker på ryg ved ærme 1, strik hen til 2 masker før ærme 2 strik disse to masker sammen derefter strikkes 2 masker sammen på ærme 2 - strik indtil 2 masker før forstykket strik dem sammen og strik 2 masker sammen på forstykket strik ind til 2 masker før ærme 1 og strik dem sammen, og strik 2 masker sammen på ærme 1. Næste omgang strikkes der normalt uden indtagninger.
    Du strikker sammen ved 4 steder - og 2 gange hver sted = 8 masker der tages ind på hver anden omg.

    Lama

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Tusind tusind tak :0)

    nu vil jeg kaste mig ovet det med fornyet mod.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Jeg har glemt at lukke masker på ærmerne og det er da bare alle maskerne jeg skal sætte over, arh...

    Har ikke lavet meget sweater og aldrig på den har måde.

  9. #9
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af -sol- Se meddelelser
    Jeg har glemt at lukke masker på ærmerne og det er da bare alle maskerne jeg skal sætte over, arh...

    Har ikke lavet meget sweater og aldrig på den har måde.
    Du skal lukke de 8 m på ærmerne også (4 i hver side) inden du strikker ærmerne på rundpinden med bullen.
    Derefter strikker du 2 m sm i hver side på begge ærmer og i begge sider af både ryggen og forstykket. dette giver 8 indtagninger på hver anden omgang.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2010
    Geografisk sted
    Hovedstaden
    Indlæg
    182
    Vil lige vise jer det færdige arbejde :0)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •