Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 60

Emner: Opgave burer bolde *TAK til alle*

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Opgave burer bolde *TAK til alle*

    Ja nu er hun blevet skør den gamle men igår eftermiddag var jeg på hoved depotet for at samle sammen til de order der var kommet ind til kigkassen.dk, så kom der en idrætslærer ned for at kigge på hvad vi lavede, han kom så med en udfordring til os, han maglede bolde til børnene's leg med nogle specielle veste se billedet vest.jpg de var hunde dyre at købe siger han, så han vil gerne købe af os.

    Hurtig tanke gled igennem hoved på mig, vi har velkro bånd i garage salget og stof skulle der også være rigeligt af , så var det med at finde nogen der ville lave en prototype så vi på den måde kan omsætte det til strømpegarn.

    Jeg tænkte og dermed skal det ikke være sådan hvis der er nogen der har en bedre ide.men boldene skal være som tennisbolde og skulle kunne gribe i denne vest som er over sået med velkrobånd, når bolden hænger fast på vesten er man død.

    Altså en bold med velkrobånd ( den bold på billedet er 100% velkro bånd, men det behøver det vel ikke at være et bånd rundt om maven også 2 stykker over hver sin ende )på størrelse med en tennisbold og med en hvis vægt fylde på ca 40 gram.

    Nogen der overhoved kan forstå hvad jeg skriver.

    Jeg håber der er, for jeg vil gerne gøre noget for skolen hvor vi har hoved depotet gratis og vi så oven i købet kan få strømpegarnet ud af det.
    Sidst redigeret af hundeuld : 07-06-2011 kl. 17:14
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    lenemormeinild Gæst
    Ja Bente jeg forstår godt hvad du mener, jeg er sikker på det idrætslæren snakker om købes hos tress og ja det er hunde dyrt men for pokker det er skide skægt at spille (jep jeg har prøvet det for nogle år siden) og jo det må kunne lade sig gøre og lave det selv hvis der er nogle der fikse til at bruge en symaskine. Og ginialt vil det jo være hvis matrialerne er der af alt det som der lige er blevet doneret og det bare skal laves også kan der blive strømper til de hjemløse hvor ginialt. Håber der er nogle der kan hjælpe med at sy det:-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    nå en lille pause i eksamenskrivningen skal man vel have, så jeg gik lige en tur på værkstedet med et velkrobånd ;)
    Jeg troede egentlig flies kunne bruges men nej. Det eneste stof der tog en lille smule imod velkroen var noget strikket og det dur ikke til bolde.
    Turen gik videre forbi en strik bluse, så mit forslag vil være at du prøver at slå en knude på en sok og kaster efter ham næste gang du ser ham :) men jeg er ikke sikker på det er godt nok.
    Jeg kom også forbi min filtede hat og den var meget bedre, så mit gæt vil være at det han kan bruge er filtede bolde.
    Så hvis i kunne lave sådan en af uld og prøve af tror jeg den kan bruges
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    Rysse Gæst
    Kan man lime velcroen på en tennisbold eller en af de her skumgummibolde ? Jeg tænker, at det kan limes på som et plus tegn hele vejen rundt. Og så den anden halvdel af velcroen sys på vesten.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja vi stod og kiggede på de patchwork bolde vi havde i kig kassen, det var faktisk det der gav ideen.

    Boldene skal ikke hænge fast på noget, andet end de veste de har og de er over syet med velkro bånd, det er KUN bolde de mangler , ungerne kyler dem væk så de ikke kan finde dem igen.

    Hvorfor sorte !! Ja det er jo militærfarvet stof vesten er lavet af , så det skal lige som passe sammen, for jeg foreslog selvlysende stof, for så var de da letter at finde, og ja sagde lærer også at se når man leger
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu har jeg været inde på http://www.tress.dk/ for at kunne finde ud af evt. oplysninger om bolden, men om jeg kan finde de bolde,
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, er det ikke bare lidt ala dette her? http://www.shopping4net.dk/Legetoej/...-Bold-Saet.htm

    Hmmm....tror jeg har fundet dem på Tress...er det dem her? http://www.tress.dk/erhverv/aktivite...-bold-stor.asp
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Det må være et nyt boldspil. Det har jeg aldrig hørt om før. Er det lidt á la paintball, hvor man får maling på sig, når man bliver ramt?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Se lige her:
    1. billede: En plade med velcro rullet omkring. En tennisbold med et stykke stof fra garagen og to elastikker omkring og vupti - den sidder fast når jeg rammer
    2. billede: Nærbillede af stoffet. Det er vævet, jeg tror det kaldes bouclestof. Ujævn og ulden. Saksen er for at have noget at sammenligne med.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Hvis jeg forstår det ret, så skal der fremstille nogle bolde, som har modsat velcro end vesten.

    Hvis velcroen ikke behøver at være overalt, så kan man tage en lang strimmel stof og sy velcrobånd på og derefter lave "appelsinbåde" og sy sammen til bolde. Det er måske ikke det helt rigtig udtryk, men jeg håber I forstår. Ellers må jeg prøve at tegne i morgen

Side 1 af 6 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •