Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 46 af 46

Emner: hakkebog

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Spørgsmål til hakkebog

    Jeg er blevet kontaktet på email vedr. din flotte hakkebog og skriver spørgsmål herinde VTJ så du selv kan svare og så vi er flere som kan få glæde af svarene
    Spørgsmål:

    Jeg har købt en bog hos grønhøj Garnlager der hedder: Ska' vi hakke?
    På side 32 er der henvist til mønster M-38 men det er ikke i bogen. Ligeledes mange andre M numre. Hvor finder jeg dem?
    Der står i bogen at jeg kan henvende mig til jer.
    I øvrigt har jeg prøvet at oprette mig som medlem på siden, men min mail var i brug, så jeg må jo have et login, jeg har prøvet med en kode. Men det gik ikke, og da jeg ville 0-stille min kode, fik jeg at vide at adressen ikke var i jeres system. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. ?

    Venligst Helene R

    Svar:
    Jeg har også kigget i hakkebogen - det mønster M-38 du henviser til er det ikke det der står forklaret på side 33?
    Hvis ikke så må du endelig skrive igen så finder vi ud af det.

    Vi vil glæde os til at se dig inde på rokken igen - du er meget velkommen.

    Mange rokkehilsener LIAC
    Admin på rokken.dk

    Spørgsmål:
    Mange tak for svar. Jeg har lavet en opskrift med udgangspunkt i s 58 og mor åsegarn. Jeg har et spørgsmål til kanten. Hvor får du de 71 masker fra? Jeg hvordan overlapper kanterne hinanden? Jeg har prøvet at samle 71 masker op og hakket 5 rækker på den måde at jeg har samlet hælen og syet foran men det bliver kønnere at samle masker op og hækle rundt med dobbelnål. Og omkring 50 masker. Men dine sutsko er fine foran. Hvordan har du gjort?
    Venligst Helene R

    Svar:
    Her giver jeg spørgsmålet videre til hakkebogs forfatter VTJ
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    På side 32 er der henvist til mønster M-38 men det er ikke i bogen - som LIAC skriver så er M38 på side 33

    Ligeledes mange andre M numre. Hvor finder jeg dem? Jeg er nød til at vide hvilke M numre du mangler, for at jeg kan hjælpe dig.

    opskrift med udgangspunkt i s 58 - jeg har syet den sammen foran og bag på hælen, hvis du har fundet en anden måde at gøre det på og er tilfreds med det, så er det da fint.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Lidt flere spørgsmål til hakkebog

    Du har da helt ret, det ser jeg nu, men hvad så med M7 der står på side 10 og under M-13 at du skal maske 1 almindelig maske og en maske som M-7, men den kan jeg ikke finde noget sted. Måske kan du.
    Jeg vil gerne lave den halsedisse side 22.
    Opskrifterne mangler også strikkefasthed.
    Jeg har lavet noget lignende som knaphuen side 31.
    Jeg havde need soft tweed, som i øvrigt hakkes på pind 6 og så ville jeg gerne regne maskeantallet ud efter en strikkeprøve. Der var ingen, så tænkte jeg at 35 masker der blev til 30 masker nok kunne gøre det, men jeg kunne have gået meget længere ned, og jeg måtte også samle masker op foroven, for at lukke hullet på en pænere måde. Det er vist kun en lille hjælp til at være kreativ.
    Næste gang så sæt enten mål på eller strikkefasthed. Varmer en til kanden er fin, det er bare ikke den der er opskrift på. Der står den er hakket i M1 men det ligner mere M5.
    Men tak for svaret selvom du kun er mellemmand. :-)
    Venligst Helene R

    Jeg har selv svaret:

    M7 - er det den der står på side 9 "M-7 Venstrevrid"?
    Strikkefasthed står der noget om på side 15 - jeg ved ikke om det er fordi det er generelt for alle opskrifter - jeg har nemlig endnu ikke selv prøvet at hakke.
    Jeg lægger dette ind i tråd om hakkebog på rokken - her er du også meget velkommen til selv at skrive inde - og få direkte svar fra VTJ forfatter af hakkebogen
    Mange rokkehilsener LIAC
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du skal regne med flere masker og tykkere pinde end der står i en strikke-/hækleopskrift, da det hakkede bliver meget tættere end strikkede og hækkede ting.

    Jeg håber da, at du kan få et kodeord, så du kan komme ind på Rokken. Her er så hyggeligt at være.

    I øvrigt har vi en masse tråde om hakning her: http://rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?361-Hakning
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264
    Jeg lovede strikkelene, at ligge nogle billeder ind her lidt af det fra min bog - Ska vi hakke 01_Forside.jpglilla sæt.jpgDsc00045.jpg4-.jpg
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Tak Vinni!

    Det er nogle flotte ting, du har hakket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •