Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Færdigt arbejde 2011

  1. #1
    cubik Gæst

    Færdigt arbejde 2011

    Blev jo "bidt" af en Nessie hos Lotos, som var så venlig at dele opskriften med mig.

    Mit valg af garn som er en blanding af uld, akryl og polyester, gjorde at jeg også måtte vælge tykkere pinde.

    Denne er strikket på pind 4,5, som bla. er den medvirkende årsag til, at jeg nu er den lykkelige ejer af en Nessie på ca. 2 m....eller er det lidt mere , dejligt lang er det i hvert fald blevet

    HPIM2363.jpg HPIM2364.jpg

  2. #2
    cubik Gæst

    Valkede blomster

    HPIM2725.jpg
    Ja, så blev blomsterne valket og her er så det færdige resultat

    HPIM2727.jpg
    Og her er det der kommer ud af, at forsøge at valke ren ny uld....den filtre ganske enkelt ikke ...skulle have gemt bandarolen til garnet, så havde jeg undgået dette

  3. #3
    cubik Gæst

    Varme hænder og ører til Martin

    Ja, så blev sættet til Martin helt færdigt....nu skal han da ikke ligge og fryse om hænder og ører her til vinter.
    Har lavet skaftet lidt korter på lufferne, da han kun er 5 mdr., men ladet hånddelen forblive i str. 1 år. Så kan man jo bare forlænge skaftet, hvis der bliver behov for det.
    HPIM2816.jpg

  4. #4
    cubik Gæst

    Hakket bold

    HPIM2826.jpg
    Jibiiii.....det lykkedes...en hakket bold til småfolket (12 cm)

  5. #5
    cubik Gæst

    Hvad jeg fandt i mine gemmer

    Fik en dille med at der skulle ryddes op i nogle af mine gemmer og fandt disse ting, som jeg tidligere har lavet.

    HPIM2817.jpgHPIM2818.jpg
    Et sæt med halskæde og armbånd.
    3 forskellige halskæder.

    HPIM2820.jpg
    2 vedhæng til halskæde og en fingerring.

    HPIM2821.jpg
    Juletræspynt.

    HPIM2822.jpg
    2 hårspænder.

    HPIM2823.jpgHPIM2824.jpg
    2 armbånd.

    Gad vide hvad der mere dukker op, når jeg rigtigt kommer i gang....med mindre mit anfald af oprydningsdille går over

  6. #6
    cubik Gæst
    Det her link er til middelaldercenteret, som viser trin for trin hvordan man nålebinder
    http://www.middelaldercentret.dk/Pro...ebinding.html#

    Ellers kan bogen "nålbinding - the greatest, clearest ever guid" købes. den er udgivet af Nusse Mellgren

    Youtube har denne video, som også er ret brugbar
    http://youtu.be/NATKKwOe0eE

  7. #7
    cubik Gæst
    HPIM2827.jpg

    Så blev den færdig.
    Selve smækken er hakket, men vinger, øjne og næb er hæklet.

  8. #8
    cubik Gæst

    Hue til Julie

    HPIM2831.jpg
    Så mangler jeg min lille fotomodel, Julie, til en fotocession med hendes nye hue.

    Nu skal pindene så igang med, at strikke luffer til den unge dame i det samme garn, som jeg har købt i NETTO til den formidable sum af 19 Kr. nøglet. Navnet er "RUSTIK" 80% uld/20% polyester.

    Det er dejligt behageligt at arbejde med

  9. #9
    cubik Gæst

    Børnebørn og strikkeopgave

    Så har jeg haft mine store piger i 3 dage, og der er blevet lavet lidt af hvert....fingerstrik, broderet på karklude, lavet suppe, svømmehal, malet penalhuse og et besøg hos lenemormeinild, hvor tøzerne hyggede sig med at gøre indhug i lene´s perler...jo vi er gået til den med masser af råhygge.

    Fie og Puk lagde ud med at bestille hue og halvvanter på dag 1. Så hen og rode i garnkasserne, og finde garn i den farve som passede de unge damer bedst.
    Så medens de har snørklet med det de nu havde lyst til, har jeg fået sættet til Fie færdig.
    Posten har også været her med hele 2 pakker.)...og der er blevet gramset, trykket og rystet....kan simpel hent ikke stå for uåbnede pakker.....glæder mig helt vildt til at se hvad der i dem på lørdag

    [ATTACH]60866[/ATTACH [ATTACH]60864[/ATTACH [ATTACH]60865[/ATTACH
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    cubik Gæst

    Hæklede øreringe

    Har både i går og i dag siddet og lavet øreringe.

    Det blev bla. til disse, som er en hæklet spiral.
    HPIM2839.jpg

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •