Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: GPS oplevelser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    GPS oplevelser

    Når man har en GPS i sin bil, oplever man mange forskellige ting, så derfor opretter jeg denne tråd, hvor vi kan fortælle og skrive løsninger.

    Vi var i Svendborg en meget varm dag, og lod GPS være i bilen i 4 timer, da vi kom ud og tændte den, opførte den sig meget mærkeligt hoppede og dansede og skiftede billed hele tiden, jeg ville tage den ned, og Av jeg brændte mig næsten på den, så varme var den, ned kom den, og bilruden åben, og så sad jeg med den ud af vinduet en 10 min tid imens vi kørte, så kunne den igen efter den afkøling, hvad lærer man af det, tage sin GPS af hver gang der stoppes.

    Så havde vi fået besked fra Garmin de gerne ville have vores GPS til England, for at skifte batteriet ud ( ikke pga. varmen ), så afsted kom den og er nu kommet tilbage med en skrivelse og i slutning af den står der efter thomas'mormor har været så flink at oversætte

    Og så skal man holde den ude af stærk sollys og ekstrem varme
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    Hej

    Ja en GPS er lidt sjov. Især når man har lånt den ud til naboen. Hun kører man sidder og skruer lidt på den og hver gang siger GPS´en højre og hun kører til højre et par gange inden hun opdager at den bare fortæller at der er blevet skruet højre op for talen.

    Vores GPS siger også når vi kører i rundkørles ta`anden til højre, men vi har snart ikke plads til flere ænder i bilen.

    Hilsen Koldste50

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Vores "Sofie" er kun indstillet til hurtigste rute, når vi skal hurtigt fra A-B.

    Sædvanlig vis, når vi bare slingre zigzag ture rundt i landet med kaffekassen og kameraet bruger vi den ikke, eller hun er indstillet til kortest rute.
    Det vil sige vi kommer, som vi helst vil gennem skove og markveje.

    Jeg plejer at ha' styr på, hvor vi er ved hjælp af kortbogen, men det ka' jo snyde.

    En dag hvor vi igen var blevet væk - satte vi hende til at finde nærmeste by.
    Jojo, noget havde Sofie misforstået. Vi endte på en blind smal markvej ved en gammel faldefærdig gård med en voldsomt lugtende ajletank.
    Som så ofte før var vi glade ved et bakgear den måtte bruges et par km.

    Med hjem i kameraet, kom en stor dynge fotos til hjemmesidens "Ta' med på tur" sider.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Thomas' mormor Gæst
    Her kan jeg også være med.
    Jeg kan sætte den halve Rokken på den anden ende, når jeg skal finde ud til Bogormen. Det var mere end det akademiske kvarter, jeg kom for sent

    GPS'en var brændt varm i morfarens hænder og samarbejdsviljen lå et meget lille sted...... som jeg heller ikke kunne finde. Og så er det lige i disse situationer, at alt går galt. Benzin var der ikke meget af i tanken, den gule lampe havde lyst længe. Den bærbære på bagsædet, var heller ikke tanket op med strøm. Nå problemerne måtte løses i logisk rækkefølge, en U-vending og jeg fik tanket til en pris der ikke gav røde knopper. Samtidig blev jeg belært om, at det havde kostet et klip i kortet hvis ....... havde set det. Så holdt vi foran den rigtige bager, ringede til Bogormen og blev dirrigeret det sidste stykke.

    Konklusion: det var dejligt at skulle til strik lige netop den tirsdag aften !

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Vi skulle til Østrig og stå på ski for nogle år siden. Så vi havde lejet en minibus til 8 pers og en gps. Afsted det gik, og det gik da også godt indtil vi nåede et stykke ind i tyskland.
    "Vend om og 300 meter" sagde "Laila", men vi befandt os på motorvejen med 110 km i timen, ingen afkørsler og ingen mulighed for at lave en uvending..!! (For det kan man jo af gode grunde ikke på en motorvej)

    Da hun havde sagt det nogle gange, besluttede vi os for at hun skulle "sove", og tog kørselsvejledningen på papir frem.

    Den kørte vi efter i nogle timer, før vi "vækkede" Laila igen.
    Derefter gik det perfekt!
    Så hun havde bare været træt, den kære Laila, det kan en gps vel også blive..

    God sommer

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Jun 2008
    Geografisk sted
    4300 Holbæk
    Indlæg
    13
    Vores frk.Garmin kan ikke kende forskel på d og t, for da jeg havde bedt om at blive ført til Ringsted station, landede jeg på Ringsted stadion, og ikke om hun ville ændre mening, så var det bare frem med kortet i stedet for.
    Lis H.

  7. #7
    cubik Gæst
    ja, det er ikke sådan med de GPS´er.

    jeg holdt lidt uden for Høng og skulle bare finde tankstationen, men de kære GPS sendte mig på udtur til Jyderup....fik da set noget af landskabet selv om jeg var ved at blive betænkelig over hvor langt jeg egentlig kunne kører på reservetanken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    Citat Oprindeligt indsendt af Koldste50 Se meddelelser
    Hej

    Ja en GPS er lidt sjov. Især når man har lånt den ud til naboen. Hun kører man sidder og skruer lidt på den og hver gang siger GPS´en højre og hun kører til højre et par gange inden hun opdager at den bare fortæller at der er blevet skruet højre op for talen.

    Vores GPS siger også når vi kører i rundkørles ta`anden til højre, men vi har snart ikke plads til flere ænder i bilen.

    Hilsen Koldste50
    Den var god, det varede lidt før jeg fattede den, det danske sprog er ikke let, et forkert tryk og et tal bliver til et dyr.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Dec 2007
    Geografisk sted
    7950 Erslev Mors
    Indlæg
    4
    min søn skulle engang køre fra Skive til Borbjerg møllekro ved Holstebro, men firmaets GPS viste ham til Esbjerg havn

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Min mand er latbilchauffør og kører med foder. Han skulle ud på en gård hvor han ikke havde været før. Så han skulle lige ud og kigge på forholdene om han kunne komme ind med anhænger.
    Søndagsturen skulle så gå til Årup på Lungerne (ja det hed vejen)
    Jeg fik sat "Sony" til at finde denne vej. Min mand kendte ellers vejen. Og kunne ikke forstå at den vise os den vej.
    Nå men vi kørte og kørte. Pludselige sagde den at nu var vi der. Der holdte vi ud for et apotek i Bredgade i Årup,
    Ja, vi havde altså ikke noget med lungerneDet har vi grint meget af.
    Hvad der gik galt aner jeg ikke. Vi har ikke brugt "Sony" siden. Han er ikke til at regne med.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •