Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Strik på rundpind trækker skævt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46

    Strik på rundpind trækker skævt?

    Jeg har strikket en bluse (Garnstudio model LN-011) i Muskat - det garn, opskriften angiver som alternativ. Da jeg var i gang med den, så jeg godt at den trak skævt, men regnede med at det ville "falde på plads" af sig selv.
    Efter vask har den nærmest snoet sig 1/4 omgang omkring sig selv!

    Jeg strikker normalt ikke så meget på rundpind, men jeg er ret sikker på at jeg har strikket rigtigt.. er der nogen der ved, hvad det skyldes??

    Jeg skal snart i gang med en anden bluse på rundpind, og den skal være asymmetrisk med spidser for og bag, og det vil jo være en katastrofe hvis den også bliver skæv :(

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2009
    Geografisk sted
    7870 Roslev
    Indlæg
    75
    Det lyder som om der har været spændinger i garnet. Da jeg startede med at spinde, oplevede jeg det samme, indtil jeg fik øvelse i, at få balance i garnet under spinding. Prøv at tage det med ind i butikken, hvor du har købt det - måske de har fået en fejlleverance?
    Ha' en go' dag
    /NInse

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46
    Okay, det prøver jeg. Jeg håber da, det er en fejl i garnet, jeg er aldrig stødt på det problem før og har heller ikke hørt om det.
    Tak for det :)

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Det kender jeg alt for godt med snoet strik.
    Købte engang 3 kæmpe store spoler silkegarn i Århus og slæbte dem hjem i bussen, det var sørme hårdt. Det kørte meget fint i strikkemaskinen, men ak det snoede sig helt vildt i enkelt tråd. Så det blev håndstrik med 2 og 3 tråede så var det til at styrre nogenlunde, men øv hvor har jeg ærget mig over dette garn mange gange.

    Strikkede denne kjole i hvid med glimmerbort i Stanett Hør og acryl. Men inden festen var forbi da nåede den gulvet og kun strikket til lige under knæet.
    Kom i kort og gik i lang og har dog aldrig turde strikke noget af det sidste garn.
    Må sige garn er ikke bare garn det er min erfaring.

    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46
    Nå.. jeg har haft blusen med i garnbutikken, og det er åbenbart et almindeligt problem med merceriseret bomuld - og især med Muskat - at det trækker sig skævt på rundpind.

    Det er jo anført som primært garnalternativ i opskriften, så jeg tror jeg vil skrive til Garnstudio og foreslå dem at ændre det.

    Hovedsagen er, at jeg ikke behøver være bekymret for at det sker med alt, jeg strikker på rundpind! :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg har kun strikket en ting - ponchotrøje i muskat, og ikke på rundpind.
    Jeg blev bare SÅ træt af dette garn og troede jeg var ene om det.

    Heldigvis kom der en del "Rokkere" og fortalte at de heller ikke var muskatfan.

    Aldrig mere Muskat til mig.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46
    Jeg var heller ikke vild med at strikke af det, men merceriseret garn har nu aldrig været min livret. Der er forresten også flere steder på blusen, hvor det ser ud som om jeg har strikket flere cm i drejede masker - det skyldes sikkert også det problem med spændingen. Underligt ser det i hvert fald ud.

    Jeg er vist også færdig med muskat...

  8. #8
    marion Gæst
    ville altså nok lige smutte forbi det sted jeg havde købt garnet og vist resultatet eller kontakte garnstudio
    jeg har en ufo liggende af samme garn som jeg bare ikke kan blive færdig med for jeg er virkelig træt af det møggarn

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 May 2011
    Geografisk sted
    Kolding
    Indlæg
    46
    Jeg har været i butikken og vist dem blusen - de sagde at der tit er problemer med bomuld på rundpind og i særdeleshed med Muskat. "Overspænding", tror jeg de kaldte det..
    De mente heldigvis ikke, der vil blive problemer med den bluse jeg skal strikke i Alpaca (også på rundpind).
    Jeg regner med at skrive til Garnstudio og anbefale dem at ændre opskriften - der står jo direkte "bluse i Lin eller Muskat".

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2010
    Geografisk sted
    Ringsted
    Indlæg
    48
    Blot for at komme med et andet syn på sagen, har jeg for nyligt strikket denne kjole http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=1&lang=dk og der var slet ingen problemer. Den laves også på rundpind i muskat. Så det er næppe nødvendigt at afskrive garnet fuldstændig. Medmindre jeg har været usædvanlig heldig med mit resultat

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •