Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: hæklet tøj til dukke

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    hæklet tøj til dukke

    jeg har tænkt på at lave en amigurimu dukke, men kender endnu ikke de endelige mål. men jeg tænkte på, om der var nogle herinde, som havde nogle opskrifter på hæklet tøj.

    eks. til bratz, barbie eller måske endda nogle hæklede dukker. kan ikke huske om skovtrolden tine havde hæklet tøj. hvis hun har, så kunne det måske bruges.

    det er lidt svært, at jeg endnu ikke har lavet dukken, så jeg kender ikke dens mål, men tror at de ligger på det nævnte område.

    hvis nogle af jer har fit til, hvordan man laver sit eget tøj, så modtages de meget gerne
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    jeg tror det er svært at finde hæklet dukketøj
    jeg har mest set strikket

  3. #3
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    jeg har tænkt på at lave en amigurimu dukke, men kender endnu ikke de endelige mål. men jeg tænkte på, om der var nogle herinde, som havde nogle opskrifter på hæklet tøj.

    eks. til bratz, barbie eller måske endda nogle hæklede dukker. kan ikke huske om skovtrolden tine havde hæklet tøj. hvis hun har, så kunne det måske bruges.

    det er lidt svært, at jeg endnu ikke har lavet dukken, så jeg kender ikke dens mål, men tror at de ligger på det nævnte område.

    hvis nogle af jer har fit til, hvordan man laver sit eget tøj, så modtages de meget gerne
    Det er meget meget lidt tøj til disse dukker der er hæklet mest er det en hue/hat, taske og sjaler
    Så her må man selv være kreativ og opfinde opskrifter til disse dukker (Bratz og Barbie)
    (selv ville jeg ønske der fantes flere hæklet opskrifter men jeg må selv finde på og kombinere det med strik)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Er det "Abby fra NCIS"? For hun bliver ca. 30 cm høj. Jeg brugte mønstret til at lave en "The Stig" fra Top Gear til min nevø :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    ej det var en god ide at lave the stig :-D

    men det er nu en dukke fra denne bog http://www.alvilda.dk/kunstner.php?vis=53
    der er så mange søde dyr og en enkelt dukke i :-)

    men jeg må til at være kreativ med hæklenålen.

    er der så nogle der har nogle gode fif til, hvordan man får skrevet opskrifter ned, mens man laver dem?for det tror jeg da, at ejg vil prøve på :-)
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    ej det var en god ide at lave the stig :-D

    men det er nu en dukke fra denne bog http://www.alvilda.dk/kunstner.php?vis=53
    der er så mange søde dyr og en enkelt dukke i :-)

    men jeg må til at være kreativ med hæklenålen.

    er der så nogle der har nogle gode fif til, hvordan man får skrevet opskrifter ned, mens man laver dem?for det tror jeg da, at ejg vil prøve på :-)
    Prøv lige at google dukketøj og hækle - sidst jeg var på dukketøj var der flere søde ting til de der Bratz dukker, som under alle omstændigheder gjorde dem kønnere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af xanadue Se meddelelser
    ej det var en god ide at lave the stig
    Hæ hæ, jamen min nevø blev også ret vild med ham

    Og ja, bogen er ret skøn, ragede den til mig sidst jeg var i Sverige
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •