Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Studenterhue fra Stenboden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ølstykke
    Indlæg
    10

    Studenterhue fra Stenboden

    Hejsa...

    Jeg har et utroligt stort problem, jeg vil utrolig gerne lave små studenterhuer fra Stenbodens opskrift, men jeg synes det ser helt forkert ud, opskriften synes jeg også virker lidt underlig, så nu bliver jeg nødt til at høre jer, om i kan gennemskue det:

    Tag 8 perler på tråden, dan ring ved at sy ig 1h (Så langt er jeg med haha)
    1: 3h spr. 1 over, sy 3 frem efter omg,
    2: 1h spring 1 over, sy ig 3h, sy en frem efter omg.
    3: 2h spr. 1 over, sy 1 frem efter omg.....

    Jeg synes det virker helt forkert, både i opskriften men også i arbejdet, det ligner absolut ikke noget, der nogensinde bliver til en hat Håber der er en venlig sjæl der vil PRØVE at forklare det for mig.

    Venlig hilsen
    Vivi

  2. #2
    Nuuka Gæst
    Hej Vivi,
    hvor langt har du syet? umiddelbart lyder det ikke helt galt, jeg fandt et billede på nettet og den ser ret tæt ud i toppen af huen.

    Jeg tror du skal prøve at lave nogle flere omgange, så kan det være at det begynder at ligne en hue/hat.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ølstykke
    Indlæg
    10
    Hej Nuuka :)
    Jeg har kun syet 3 omg. men synes allerede der, det ser meget forkert ud, så jeg har revet det hele op igen, og forsøgt igen igen og igen, men hver gang ser det lige dumt ud.
    Jeg prøver at sy nogle flere rækker, og ser om det skulle blive anderledes når man kommer lidt længere ned i rækkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ølstykke
    Indlæg
    10
    Men 1000 1000 tak for hjælpen, rigtig sødt af dig :))

  5. #5
    Nuuka Gæst
    Det var så lidt (;o)
    måske jeg selv hænger på den til næste år hvor min datter bliver student, men så ved jeg hvor jeg kan hente hjælp (;o)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Hvordan går det med huen? Jeg syede en for et par år siden, den blev ret bulet i toppen, men tror det er fordi jeg syr for stramt. Siderne blev rigtigt fine, men toppen virkede lidt for stor. Det kan også være fordi det er en meget gammel opskrift jeg har og perlerne har ændret størrelse siden dengang.
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Oct 2007
    Geografisk sted
    København S
    Indlæg
    65
    jeg benytter en fra elises perler i stedet for stenboden - jeg syede en sidste sommer til min kusine og den blev rigtigt vellykket - opskriften er i min personlige mening bedre end stenbodes
    mit fornavn er en version af det græske ord for "perle"

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Feb 2007
    Geografisk sted
    Ølstykke
    Indlæg
    10
    Jeg har opgivet den studenterhue, kan slet ikke få det til at passe, så nu har jeg fundet en skabelon til en lille studenterhue på ca. 6 cm i dia. i karton :)

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •