Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 106

Emner: Til de ferme hæklere. Læs # 29.

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    Så ville kameraet samarbejde
    Nøøøj, hvor er dine foldede/snoede roser flotte!

    Hvordan har du lavet farveskiftet? Er det bare den sidste række af "skaller" på strimlen der har forskellige farver?

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2011
    Geografisk sted
    region midt
    Indlæg
    235
    Citat Oprindeligt indsendt af morstrik Se meddelelser
    Så har jeg modtaget en pose færdig blomster fra laj, de skal nok komme til at pynte på huer eller en trøje kunne måske friskes lidt op med en blomst eller 2.


    ja nu er der da lidt at tage af
    Se mere på min hjemmeside/blog
    At skabe lykke for andre
    er at skabe lykke i livet

  3. #83
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Citat Oprindeligt indsendt af FrkHansen Se meddelelser
    Nøøøj, hvor er dine foldede/snoede roser flotte!

    Hvordan har du lavet farveskiftet? Er det bare den sidste række af "skaller" på strimlen der har forskellige farver?
    Det er såmænd bare farveskiftede strømpegarn. Men jeg har også brugt forskellige rester som jeg synes passer sammen i farven.

  4. #84
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af FrkHansen Se meddelelser
    Hvorfor tre? Er det til en form for sæt?

    Jeg har lavet masser af de små blomster i to stk. af hver, men en del af de store er der kun én af hver fordi de er lavet af små rester.

    Fortæl hvad du vil have og hvorfor, så skal jeg gøre mit bedste for at leve op til det

    (Ikke fordi du skylder os nogen form for forklaringer, men min hjerne virker bedst når jeg forstår tanken bag.)
    Spørg endelig !!!!!
    Når blomsterne ikke er så store, sætter jeg tre stk. på en hue.
    Så det er faktisk størrelsen på blomsten der afgør hvor mange der kommer på hver hue.

    Der kommer billeder af de pyntede huer i kassen til færdigstrik i morgen søndag.

    Det er nogle rigtig flotte blomster du har hæklet, de skal nok give damehuerne et pift

  5. #85
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af FrkHansen Se meddelelser
    Rita og hendes gemal kom forbi i går med en pakke til Flasch4, og jeg gav hende en bunke blomster med hjem til at pynte på de sønderjyske huer og vanter.

    Der er 40 sæt små blomster, og 60 i blandede størrelser.

    Vedhæftet fil 56158 Vedhæftet fil 56159 Vedhæftet fil 56160

    (Større versioner her, her og her)

    Det var en ret spontan affære, så jeg nåede hverken at blive helt eller halvt færdig med at hæfte ender
    Ja rigtigt som Lis ai skriver - lad endelig en tråd være til at sy blomsten fast med.

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Spørg endelig !!!!!
    Når blomsterne ikke er så store, sætter jeg tre stk. på en hue.
    Okay, så forstår jeg bedre. Behøver de at være helt ens, hvis bare de er af den samme type og farverne snakker godt med hinanden?

    Gud ja, og jeg har på uhøfligste vis sendt en stak med Rita, men du har ikke fået nogen endnu!

    Hvad skulle det være? Jeg har næsten alt, fra små nutteblomster på størrelse med en femkrone, og til store, tredimensionelle rosenagtige ting i flere lag, 7-10 cm i diameter. Mange af de små er pakket i par, mens de færreste af de store har en tvilling. Mange af de mellemstore blomster kan også leveres i par, for nu at lyde som en købmandsbutik

    Hvad kunne du og din huenørklende veninde tænke jer?Jeg har det så skægt med det her, og laver lige hvad jeg har lyst til, men det er jo også vigtigt at I som oprindeligt satte det i sving, får det I har brug for.

  7. #87
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af FrkHansen Se meddelelser
    Okay, så forstår jeg bedre. Behøver de at være helt ens, hvis bare de er af den samme type og farverne snakker godt med hinanden?

    Gud ja, og jeg har på uhøfligste vis sendt en stak med Rita, men du har ikke fået nogen endnu!

    Hvad skulle det være? Jeg har næsten alt, fra små nutteblomster på størrelse med en femkrone, og til store, tredimensionelle rosenagtige ting i flere lag, 7-10 cm i diameter. Mange af de små er pakket i par, mens de færreste af de store har en tvilling. Mange af de mellemstore blomster kan også leveres i par, for nu at lyde som en købmandsbutik

    Hvad kunne du og din huenørklende veninde tænke jer?Jeg har det så skægt med det her, og laver lige hvad jeg har lyst til, men det er jo også vigtigt at I som oprindeligt satte det i sving, får det I har brug for.
    Du skal ikke undskylde - fint at Rita har fået en stak blomster med hjem.
    Jeg har jo allerede modtaget fra Lenemormeinild, og jeg ved der er flere på vej fra andre hæklere.
    Men vi kan altid bruge flere blomster til at dekorere huer med !!
    Jeg syntes det lyder spændende med de store blomster i flere lag, og disse behøver ikke en tvilling, da 1 blomst pr. hue vist passer.
    Men der er som sagt frit slag i garnvalg, farve og størrelse - de skal nok alle med tiden blive brugt

    Det er rigtig dejligt, du vil hækle blomster til damehuerne

  8. #88
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188

    Er bare nysgerrig

    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Spørg endelig !!!!!
    Når blomsterne ikke er så store, sætter jeg tre stk. på en hue.
    Så det er faktisk størrelsen på blomsten der afgør hvor mange der kommer på hver hue.

    Der kommer billeder af de pyntede huer i kassen til færdigstrik i morgen søndag.

    Det er nogle rigtig flotte blomster du har hæklet, de skal nok give damehuerne et pift

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188

    Nysgerrig

    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Spørg endelig !!!!!
    Når blomsterne ikke er så store, sætter jeg tre stk. på en hue.
    Så det er faktisk størrelsen på blomsten der afgør hvor mange der kommer på hver hue.

    Der kommer billeder af de pyntede huer i kassen til færdigstrik i morgen søndag.

    Det er nogle rigtig flotte blomster du har hæklet, de skal nok give damehuerne et pift
    Er der lagt billeder ind af huerne - er nysgerrig efter at se, hvor fantastiske de er blevet

  10. #90
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lælle Se meddelelser
    Er der lagt billeder ind af huerne - er nysgerrig efter at se, hvor fantastiske de er blevet
    Ja da - de ligger i kassen med færdigstrik.
    Syntes da også du skal ta' et smut forbi og se dem

Side 9 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •