Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 11 FørsteFørste ... 4567891011 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 106

Emner: Til de ferme hæklere. Læs # 29.

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Så ville kameraet samarbejde Men farverne er blevet lidt forskellige, selv om det er de samme blomster på alle 3 billeder. Jeg tror, det er det midterst, der har de rigtigste farver.

    Hvilke blomster skal jeg lave flere af? Hvad er der brug for?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #72
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    Så ville kameraet samarbejde Men farverne er blevet lidt forskellige, selv om det er de samme blomster på alle 3 billeder. Jeg tror, det er det midterst, der har de rigtigste farver.

    Hvilke blomster skal jeg lave flere af? Hvad er der brug for?
    Fine blomster du har hæklet.

    Jeg kan rigtig god lide formen på den lilla nederst i venstre hjørne på billede 2 - af disse må der gerne være tre stk af hver. Og dem der bølger på billede 3 er også rigtig pæne - af disse må der gerne være to af hver. Dem der er formet som blomsterknopper er også rigtig søde, er de store ?
    Hvis så passer det jo m. 1 blomst pr. hue.

    Ih hvor jeg er krævende nu !!!!

    Fortsat rigtig god hæklelyst

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Den lilla er 5 cm i diameter, når jeg trykker de store lidt flade er de 7-8 cm i diameter. De virker lidt store, så jeg tror kun der skal bruge 1 pr hue.
    Jeg prøver, om jeg kan lave nogle i samme farver, men det er små rester jeg har, så du må evt. sortere når de når frem til dig. Men jeg kan nok finde nogle farvetoner som passer sammen.

  4. #74
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    Så ville kameraet samarbejde Men farverne er blevet lidt forskellige, selv om det er de samme blomster på alle 3 billeder. Jeg tror, det er det midterst, der har de rigtigste farver.

    Hvilke blomster skal jeg lave flere af? Hvad er der brug for?
    Nogen fine blomsterknopper du har hæklet.
    Og ja de andre blomster er da også fine; Men jeg er vild med Knopperne.

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Tak

    Blomsterknopperne er fra en engelsk side, som jeg skal prøve at finde igen. De andre er ud-af-hovedet-undervejs-blomster.

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Jeg fandt det igen

    http://megan.cc/StripMethodRose/

    man skal langt en på en tilsyneladende tom side inden mønsteret kommer. Jeg har brugt strømpegarn og hæklenål 2½, men bare garn og nål passer sammen går det fint, det er bare størrelsen der ændre sig.

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Rita og hendes gemal kom forbi i går med en pakke til Flasch4, og jeg gav hende en bunke blomster med hjem til at pynte på de sønderjyske huer og vanter.

    Der er 40 sæt små blomster, og 60 i blandede størrelser.

    5742610989_9fe6eff7af_m.jpg 5742613839_cee00fb64d_m.jpg 5742608859_146d305d38_m.jpg

    (Større version af de tre billeder her, her og her)

    Det var en ret spontan affære, så jeg nåede hverken at blive helt eller halvt færdig med at hæfte ender

  8. #78
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lisasmom Se meddelelser
    Jeg fandt det igen

    http://megan.cc/StripMethodRose/

    man skal langt en på en tilsyneladende tom side inden mønsteret kommer. Jeg har brugt strømpegarn og hæklenål 2½, men bare garn og nål passer sammen går det fint, det er bare størrelsen der ændre sig.
    Tusind tak for linket til blomsterknopperne.

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    09 Aug 2010
    Geografisk sted
    8200 Århus, Skejby
    Indlæg
    46
    Citat Oprindeligt indsendt af Tina Se meddelelser
    Jeg kan rigtig god lide formen på den lilla nederst i venstre hjørne på billede 2 - af disse må der gerne være tre stk af hver.
    Hvorfor tre? Er det til en form for sæt?

    Jeg har lavet masser af de små blomster i to stk. af hver, men en del af de store er der kun én af hver fordi de er lavet af små rester.

    Fortæl hvad du vil have og hvorfor, så skal jeg gøre mit bedste for at leve op til det

    (Ikke fordi du skylder os nogen form for forklaringer, men min hjerne virker bedst når jeg forstår tanken bag.)

  10. #80
    lis ai Gæst
    Fantastisk flotte blomster I alle hækler
    Men I kan spare meget tid og energi på endehæftning ved at hækle over de tråde,
    der skal hæftes og bruge den sidste tråd der er tilbage til at sy blomsten fast med.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •